امینت

تلفن همراه

فناوری

February 4, 2019
14:26 دوشنبه، 15ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97617

شناسایی آسیب پذیری امنیتی خطرناک در شبکه های نسل پنجم

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند آسیب پذیری امنیتی شبکه های نسل پنجم به هکرها یا سارقان اطلاعات امکان می دهد داده های کاربران را از طریق امواج رادیویی شبکه های مذکور سرقت کنند.
 
به گزارش آسین ایج، اگر چه پروتکل شبکه های نسل پنجم هنوز در بسیاری از کشورها مورد بهره برداری رسمی قرار نگرفته، محققان از کشف آسیب پذیری در آن خبر می دهند که جاسوسی از داده های خصوصی افراد را ممکن می کند.
 
پژوهشی که در این زمینه به طور مشترک توسط محققان آلمانی و نروژی انجام شده نشان می دهد که هکرها با دستکاری سیستم شناسایی هویت AKA می توانند به شبکه های مخابراتی نسل پنجم نفوذ کنند. AKA تضمین می کند که گوشی کاربر به شکلی ایمن با شبکه مخابراتی در ارتباط باشد و سرقت داده در آن رخ ندهد.
 
از جمله اطلاعاتی که به علت نقص AKA قابل سرقت است، می توان به تعداد تماس های برقرار شده فرد، متن پیام های ارسالی و غیره اشاره کرد.
 
آنها با موفقیت حمله ای را با استفاده از مشکل یادشده بر روی شبکه های نسل چهارم انجام داده و می گویند مشکل یادشده به طور قطع در شبکه های نسل پنجم هم وجود دارد. این محققان اظهار امیدواری کرده اند که رفع این مشکل با برنامه ریزی های انجام شده تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ ممکن شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.