رگولاتوری

February 5, 2019
10:28 سه شنبه، 16ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97632

کمیسیون تلفیق به آزادسازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ رای نداد

آرش کریم بیگی – ICTna.ir :کمیسیون تلفیق مصوبه کمیسیون صنایع در خصوص آزاد سازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار سازمان صدا و سیما است را رد کرد.
 
آزادسازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ قرار بود صرف توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور شود. باندهای فرکانسی جزو منابع ملی به شمار می‌آید که هم‌اکنون باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰  در اختیار سازمان صدا و سیما قرار داد.
 
باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ بهترین گزینه برای توسعه اینترنت ثابت و همراه است، استفاده از این باندهای فرکانسی هزینه‌های اپراتورها را برای توسعه شبکه به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و نتیجه، کاهش قیمت تمام شده اینترنت و افزایش کیفیت آن است.
طی سال‌های گذشته وزارت ارتباطات بارها برای آزاد سازی این باندهای فرکانسی با سازمان صدا و سیما مذاکره کرده تا بتواند آنان را در اختیار اپراتورها قرار دهد اما تا کنون این مذاکرات به نتیجه نرسیده‌اند.
وزیرارتباطات بارها اعلام کرده است استفاده بهینه ازباندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز قدرت خلق ثروت چند هزار میلیاردی را خواهد داشت.
 
همچنین از  مصوبه دیگر کمیسیون صنایع برای اختصاص ردیف‌بودجه جداگانه با اعتبار هزار میلیارد تومانی برای توسعه دولت الکترونیکی نیز از سوی کمیسیون تلفیق رد شد. وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌زمان با ارائه بودجه به مجلس شورای اسلامی در توئیتی به اختصاص نیافتن ردیف بودجه خاص برای دولت الکترونیکی انتقاد کرده بود او در توئیت خود به تاکید تمامی مسئولان نظام و شخص رئیس جمهور به توسعه دولت الکترونیکی اشاره کرد‌.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.