تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 6, 2019
16:43 چهارشنبه، 17ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97661

پارکینگ‌های حاشیه‌ منطقه ۲ از ۱۵ فروردین ۹۸ هوشمند می‌شوند

مجری طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های حاشیه‌ای منطقه ۲ اعلام کرد از ۱۵ فروردین سال ۹۸ با نهایی شدن فاز فنی این طرح، پارکینگ‌های حاشیه خیابان، به صورت هوشمند برای مردم قابل استفاده خواهند بود.
 
سهیل مظلوم با بیان اینکه در حال حاضر فاز عملیاتی این طرح آغاز شده، گفت: «در حال نصب تجهیزات مکانیزه هوشمند و اتمام کارهای فنی پروژه هستیم. اما تا نیمه فروردین سال آینده پروژه نهایی شده و مردم می‌توانند از این پارکینگ‌های حاشیه هوشمند در منطقه ۲ استفاده کنند.»
 
اواسط آذر ماه سال جاری بود که مجری طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های حاشیه‌ای منطقه ۲ از عملیاتی شدن نصب تجهیزات مکانیزه هوشمند برای پارکینگ‌های حاشیه‌ای خیابان‌ها ظرف دو سه ماه آینده خبر داده بود.
 
او با اعلام اینکه بعد از پیاده‌سازی و فعال شدن این پروژه، سامانه نرم‌افزاری، جایگزین پارکبان خواهد شد درباره نحوه کارکرد این سامانه نیز گفته بود: «در این سامانه خودروها به صورت مکانیزه کنترل می‌شوند. پرداخت هزینه پارکینگ نیز در سامانه تهران من شهرداری صورت خواهد گرفت.»
 
مجری طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های حاشیه‌ای با اشاره به اینکه این پروژه در فاز اول در منطقه ۲ تهران عملیاتی شده است، ابراز امیدواری کرد پارکینگ‌های حاشیه‌ای سایر مناطق تهران نیز به این سامانه تجهیز شوند.
 
طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های حاشیه‌، به دنبال مزایده شهرداری تهران در مهر ماه سال جاری بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های آتی شهر ایرانیان، توسن و فناپ زیرساخت گذاشته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.