بانکداری و پرداخت الکترونیک

دولت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

February 13, 2019
14:48 چهارشنبه، 24ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97707

پیام‌رسان بله کیف پول ارز دیجیتال پیمان خواهد شد

حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل هلدینگ سداد گفت: «بله، به‌زودی کیف پول ارز دیجیتال «پیمان» کنسرسیوم ققنوس می‌شود.»
 
پیمان، ارز دیجیتالی است که با پشتوانه طلا قرار است از سوی کنسرسیوم ققنوس صادر شود. این کنسرسیوم با همکاری بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد و همچنین هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه‌گذاری تکوست از زیرمجموعه توسن شکل گرفته است.
 
این کنسرسیوم تقریباً ۱۰ روز پیش هم در مراسمی اولین توکن خود با پشتوانه طلا را عرضه کرد. توکن معادل یک ارز دیجیتال جدید حاصل از ICO در نظر گرفته شده است. ICO فرایندی است که طی آن شخص حقیقی یا حقوقی در داخل کشور اقدام به صدور ارز دیجیتال یا توکن دیجیتال جدید کرده و چندین واحد از آن را با اهدافی مانند تأمین سرمایه در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.
 
مدیرعامل کنسرسیوم ققنوس، ولی‌الله فاطمی در مراسم عرضه اولین توکن این کنسرسیوم اعلام کرد به محض تأمین پشتوانه موردنیاز برای تولید ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال را صادر می‌کنند. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته کنسرسیوم ققنوس قرار است یک میلیارد ارز دیجیتال خود با نام پیمان را با پشتوانه طلا صادر کند.
 
پس از صادر شدن پیمان، پیام‌رسان بله نیز به‌عنوان کیف پول این ارز دیجیتال در نظر گرفته خواهد شد. مدیرعامل هلدینگ سداد، حمیدرضا مختاریان با اعلام این خبر گفت: ما در نظر داریم پیمان را از طریق بله عرضه کنیم و کیف پول این ارز دیجیتال نیز با بله یکپارچه می‌شود. در اصل این کیف پول به تمامی قابلیت‌های این پیام‌رسان متصل می‌شود.
 
در صورت عرضه پیمان از طریق بله این پیام‌رسان دومین پیام‌رسانی خواهد بود که ارز دیجیتال عرضه می‌کند. پیش‌ازاین نیز پیام‌رسان گپ از ارائه «گپسی» به‌عنوان ارز دیجیتال خود خبر داده بود.
 
مدیرعامل هلدینگ سداد همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا بله در دور دوم حمایت از پیام‌رسان‌ها قرار نداشت اعلام کرد: «ما در اولین دور حمایت نیز قرار نداشتیم و اصلاً نیز دنبال حمایت نیستیم فقط در دور اول زمانی که امکان فعالیت، به دلیل در لیست قرار نگرفتن پیام‌رسان‌های موردحمایت دولت را از دست دادیم تلاش کردیم تا در لیست پیام‌رسان‌های مورد تأیید دولت قرار بگیریم.»
 
مختاریان با اشاره به اینکه ما به دنبال فعالیت‌ها و برنامه‌های خود هستیم و اصلاً به دنبال حمایت دولت نیستیم گفت: «هم‌اکنون تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به مرکز تبادل اطلاعات GSB دولت متصل شویم و برخی از خدمات دولت الکترونیکی را از طریق پیام‌رسان بله ارائه دهیم.»
 
چندی پیش رئیس هیئت مدیره زیرساخت در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که خدمات پایه‌ای دولت همراه و امکان اتصال به مرکز تبادل اطلاعات برای دو پیام‌رسان سروش و گپ فراهم می‌شود. مدیرعامل سداد نیز در همین خصوص گفت: «تاکنون کسی به ما نگفته است چون جز لیست این دو پیام‌رسان نیستیم نمی‌توانیم به مرکز تبادل اطلاعات متصل شویم یا نمی‌توانیم خدمات دولتی ارائه دهیم اگر این را نیز به ما اعلام کنند ما تلاش خواهیم کرد که جز لیست حمایتی دوم هم قرار بگیریم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.