بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 13, 2019
16:00 چهارشنبه، 24ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97710

فروش اموال مازاد بانک های ایران با ارزهای دیجیتال

رییس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی از آغاز فروش اموال مازاد بانک‌ها در بلاک چین و با توکن‌های دارای پشتوانه طلا خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای حفظ دارایی خود، اموال مازاد بانکی را بخرند.
 
کوروش پرویزیان در خصوص فروش اموال مازاد بانک‌ها با توکن‌های با پشتوانه طلا گفت: فروش اموال مازاد بانک‌ها از طریق توکن‌هایی در زنجیره بلاک چین، به لحاظ تکنولوژیکی کاملاً امکان‌پذیر شده است.
 
مدیرعامل بانک پارسیان افزود: مشتریان اموال مازاد بانک‌ها که از طریق توکن با پشتوانه طلا به فروش خواهد رسید، عموم مردم خواهند بود و می‌توانند ضمن حفظ دارایی خود، سرمایه‌شان را با استفاده از این ابزار در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند.
 
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر، فروش اموال مازاد بانک‌ها رونق گرفته و البته فروش این اموال در قالب بلاک چین نیز به‌تازگی شروع شده است. بانک‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که اموال مازاد که ارزش افزوده ایجاد نمی‌کند را تبدیل به دارایی نقدی کنند.
 
پرویزیان در پاسخ به این سؤال که آیا فروش اموال مازاد بانک‌ها با توجه به افزایش قیمت مسکن، با استقبال مواجه شده است، گفت: البته شرایط بازار متفاوت است و قیمت‌ها تغییر داشته است، ولی شرایط خرید و فروش سخت‌تر شده است. به هر حال بازار ملک و املاک، سختی‌های خود را دارد؛ ولی استفاده از ابزارهایی مثل بلاک چین می‌تواند به بانک‌ها کمک کند که هم دارایی‌ها را در قالب ارزش افزوده به مردم بفروشند و هم اینکه مردم بتوانند ارزش اموالی که دارند را، در مقابل تورم حفظ کنند.
 
به گفته وی، بانک‌ها تمایلی برای خرید اموال جدید ندارند؛ اما به هر حال چارچوب کار آنها، در حوزه ایجاد ارزش و خدمت به مردم است و این حوزه را باید پایه کار خود قرار دهند. در عین حال، در آینده غیر از این نیز، راه دیگری وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.