تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 17, 2019
15:42 یکشنبه، 28ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97741

مبادله تجاری آرژانتین و پاراگوئه با استفاده از بیت کوین

به گزارش کوین تلگراف اسپانیایی روز پنج‌شنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن)، کشور آرژانتین یک معامله‌ی صادراتی با پاراگوئه بر مبنای بیت کوین انجام داده است.
 
در این قرارداد، پاراگوئه محصولات مورد نیاز تدخین و آفت‌کش‌های خود را از کشور آرژانتین به ارزش ۷۱۰۰ دلار خریداری کرده و از ارزهای دیجیتال برای پرداخت ثمن معامله استفاده کرده است. در ابتدا این اقلام با بیت کوین خریداری شده و سپس برای تسویه حساب با صادرکننده‌ به پزوی آرژانتین تبدیل شده است. آرژانتین این کار را با همکاری شرکت آمریکای لاتین بیتکس (Bitex) که خدمات مالی و پرداخت از طریق بیت کوین ارائه می‌دهد، انجام داده است.
 
به گفته‌ی مانوئل بویدرویت (Manuel Beaudroit) مدیر بازاریابی ارشد بیتکس، این شرکت بخشی از برنامه‌ی دولت آرژانتین به نام اکسپورتا سیمپل (Exporta Simple) بوده که صادرات کالا و خدمات کمتر از ۱۵,۰۰۰ دلار را تسهیل می‌کند. بیتکس نیز به نوبه‌ی خود کارایی پرداخت‌های برون‌مرزی در چنین معاملاتی را افزایش می‌دهد.
 
به گزارش کوین‌تلگراف، بیتکس پیش از این در پروژه‌ای به نام ماسونتاس (Masventas) که توسط بانک آرژانتین راه‌اندازی شده، همکاری داشته است. ماسونتاس در می ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که در نظر دارد جایگزینی برای سیستم پرداخت سوئیف بین بانک‌ها در دنیا، طراحی کند و بیتکس برای فراهم کردن اکوسیستم پشتیبانی مورد نیاز تراکنش‌های بیت کوین در این پروژه منصوب شد.
 
طبق اخبار منتشر شده از آرژانتین در ماه جاری، کارت حمل‌ونقل دولتی این کشور به نام ساب (SUBE) که توسط ۷ میلیون نفر در ۳۷ منطقه استفاده می‌شود به تازگی با بیت کوین نیز قابل شارژ است.
 
ضمنا بیت فوری (Bitfury) کمپانی بلاک چین و تولید‌کننده‌ی تجهیزات ماینینگ در پاراگوئه نیز با شرکت تحقیقاتی بنیاد کامنز (Commons) واقع در کره‌ی جنوبی برای راه‌اندازی سرویس‌های ماینینگ همکاری کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.