باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

February 17, 2019
15:44 یکشنبه، 28ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97742

توسعه شبکه فیبرنوری از چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: عملیات طرح احداث ۵هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور از استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
 
به گزارش وزارت ارتباطات، مهرداد ترابیان گفت: در این طرح قرار است با همکاری شرکت مخابرات ایران تا پایان شهریور ۹۸ نزدیک به ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف کشور نصب و راه اندازی شود. البته ظرفیت بیشتری به استان های محروم اختصاص پیدا کرده است.
 
مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فیبرنوری زیرساخت توسعه ارتباطات به حساب می آید. از این‌رو برای ایجاد ارتباطی با کیفیت و با سرعت بالا تعدادی از روستاهای کشور، طرحی برای کشیدن نزدیک به ۵هزار کیلومتر فیبرنوری برای ایجاد با ظرفیت و کیفیت بیشتر ارتباطات تدوین و به مرحله اجرا درآمد.
 
وی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال آینده قرار است احداث این طرح به پایان برسد، افزود: این پروژه با همکاری شرکت مخابرات ایران از ماه گذشته به عنوان پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد و ظرفیت بیشتری به استان های محروم مانند فارس، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و خراسان شمالی اختصاص پیدا کرده است.
 
به گفته ترابیان، مطابق برنامه ریزی انجام شده در استان های محروم، عملیات کشیدن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و مابقی استان ها ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرایی می شود.
 
روز گذشته، وزیر ارتباطات از شروع علمیات احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف کشور برای افزایش کیفیت خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات در حاشیه شهرها و جاده ها خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.