تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 17, 2019
18:51 یکشنبه، 28ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97764

همکاری شرکت هیوندای و آی‌بی‌ام برای تسریع توسعه بلاک چین

یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی هیوندای به نام Hyundai Commercial، برای مدرنیزه کردن مدل کسب و کار خود، با شرکت آمریکایی IBM اعلام همکاری کرده است.
 
شرکت آی‌بی‌ام در کنفرانس سالانه فناوری و کسب و کار «IBM Think 2019»، واقع در سان فرانسیسکو-کالیفرنیا، اعلام کرد که Hyundai Commercial – یک شرکت تابعه خدمات مالی، متعلق به کمپانی خودروسازی بزرگ هیوندای در کره جنوبی- با غول فناوری IBM در آمریکا، وارد همکاری شده است تا مدل کسب و کار خود را با استفاده از فناوری بلاک چین، به شیوه نوین درآورد.
 
شرکت تابعه Hyundai Commercial، «یک شرکت سهامی تامین مالی است که به وسایل نقلیه تجاری و تجهیزات ساخت و ساز، خدمات لیزینگ (اجاره اعتباری) و خدمات مالی ارائه می دهد.» این مشارکت بر روی استفاده از فن آوری متن باز بلاک چین هایپر لجر فابریک (Fabric) متمرکز خواهد شد تا یک اکوسیستم تامین مالی زنجیره تامین جدید برای شبکه تجاری هیوندای (Hyundai) ایجاد شود.
 
اعضای این شبکه تجاری -از جمله نمایندگی ها، توزیع کنندگان و تولید کنندگان خودرو- به یک نمایه مشترک و آنی از تمام معاملات در بلاک چین دسترسی خواهند داشت، بنابرین داده های مربوطه به صورت ایمن مدیریت و به طور موثر توزیع می شوند. این تکنولوژی همچنین با به کارگیری خودکار فرایندهایی که تاکنون به صورت دستی تکمیل می شدند، میزان بهره‌وری را افزایش می دهد.
 
بر اساس این اعلام یک شرکت تابعه تامین مالی دیگر به نام Hyundai Card نیز به منظور اجرای فناوری یادگیری ماشینی خود و با هدف ایجاد یک ربات گفت و گو (chatbot) خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی، با شرکت آی بی ام وارد همکاری خواهد شد.
 
همانطور که پیش از این گزارش شد، شرکت آی بی ام به سرعت در حال توسعه ی خدمات مبتنی بر بلاک چین خود در زمینه خدمات مالی، زنجیره تامین، دولت، خرده فروشی، مدیریت حقوق دیجیتال، سلامت، و بیمه است.
 
از جمله پروژه های اخیر آی بی ام، می توان به ترکیب دو فناوری بلاک چین و اینترنت اشیا (IOT) برای مقابله با خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و همچنین قرارداد ۷۰۰ میلیون دلاری آن با یکی از بزرگترین بانک های اروپا، گروه سانتاندر (Banco Santander) در اسپانیا، اشاره کرد که هدف آن سرعت بخشیدن به بهره برداری از فناوری بلاک چین در این بانک بود.
 
بر اساس یک گزارش قبلی در کوین تلگراف، چانگ دی سان – برادرزاده مدیر اجرایی Hyundai Group و Hyundai Motors- یک پلتفرم اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین به نام HDAC را در کره تاسیس کرده و علاوه بر احداث شرکت تابعه مرتبط با بلاک چین و فین تک HyundaiPay، توکن (Hyundai-DAC (DAC را نیز تولید کرده است.
 
به نقل از کوین تلگراف، شرکت HyundaiPay، در اوایل هفته جاری، برای رشد بیشتر استارتاپ های فین تک در بوسان، دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی، یک یادداشت تفاهم (MoU) را امضا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.