تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 18, 2019
18:07 دوشنبه، 29ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97782

جهانگرد: نوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نوآوران و خلاقان حوزه فناوری از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند و برای این بخش وقت بگذارند.
 
نصرالله جهانگرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط کنونی که با کمبود آب و خشکسالی مواجه هستیم، حوزه کشاورزی بازار بزرگی است که از نوآوران، افراد خلاق و دارای ایده دعوت می‌کنیم برای این حوزه وقت بیش‌تری بگذارند.
 
وی افزود: قطعاً با اجرای ایده‌های فناورانه شاهد بهینه شدن مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری و راندمان بهتری از نظر میزان کشت خواهیم بود.
 
معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب کرمانشاه در بخش کشاورزی، اعلام کرد: با توجه به این‌که کرمانشاه از نظر آب و هوایی و زمین‌های قابل کشت استانی غنی است، امیدواریم با تکیه بر نوآوری جوانان و خلاقیت‌هایی که دارند، شاهد نوآوری‌هایی در بخش کشاورزی این استان باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به کارکردهای مثبت شتاب‌دهنده‌ها، گفت: امروزه شتاب‌دهنده‌ها در کنار پارک‌های علم و فناوری کمک می‌کنند صاحبان ایده‌ها در محیطی حمایتی، ایده‌های خود را مورد محک قرار دهند که سریع‌تر متوجه شوند آیا این ایده قابل اجرایی شدن هست، یا خیر.
 
او افزود: در صورتی که ایده قابل اجرایی شدن باشد، در این شتاب‌دهنده‌ها فرصتی برای صاحب ایده ایجاد می‌شود که ایده‌اش را پخته‌تر کرده و در نهایت یک محصول را به بازار عرضه کند، در غیر ای نصورت از صرف هزینه و وقت بیشتر برای آن ایده اجتناب می‌کند.
 
 
جهانگرد متذکر شد: با شکل‌گیری هر ایده قابل اجرا در شتاب‌دهنده‌ها، باید فرصتی فراهم شود ایده‌ها به صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران معرفی شوند که از این ظرفیت استفاده کنند.
 
وی با بیان این‌که کارهای خوبی در شتاب‌دهنده کارآفرینی تیک پارک علم و فناوری کرمانشاه صورت گرفته، گفت: چند شتاب‌دهنده تخصصی دیگر نیز در پارک علم و فن‌آوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه بتدریج در حال شکل‌گیری است که ابتکار خوبی برای نوآوری در حوزه‌های اقتصادی، تکنولوژی، بهره‌وری و توسعه محصول خواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.