اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 19, 2019
15:52 سه شنبه، 30ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97808

۸۰ درصد خانوار ایرانی اینترنت خانگی ۲۰ مگابیتی می‌گیرند

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: فراهم کردن دسترسی ۸۰ درصد خانوار ایرانی به اینترنت خانگی با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه، تا پایان برنامه ششم توسعه تکلیف شده است.
 
به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیدبابک ابراهیمی در نشست بررسی روند پیشرفت پروژه اینترنت فیبرنوری (FTTC) که پایلوت آن هفته گذشته در دزفول به اجرا درآمد، گفت: تکالیف قانونی برای فراهم کردن دسترسی ۸۰ درصد خانوار ایرانی به اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه تا پایان برنامه ششم توسعه، آمده است.
 
وی با بیان اینکه پروژه FTTC توسط یکی از اپراتورهای اینترنت با همکاری شرکت مخابرات ایران برای ارتقای کافوی مسی به کافوی نوری، در دزفول به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با اجرای این پروژه، سرعت اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) که حداکثر ۱۶ مگابیت برثانیه بود با تکنولوژی جدید ارتباطات ثابت (FTTC ) به ۸۰ مگابیت برثانیه افزایش می‌یابد.
 
معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری افزود: ایجاد زیرساخت‌های FTTC در راستای پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات و تحقق کامل دولت الکترونیک از اهمیت بالائی برخوردار است و با توجه به الزام استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در بخش ICT کشور، تقسیم فعالیتها برای به روزرسانی شبکه و تجهیز بخش ارتباطات ثابت به فناوریهای نوین و نیز عملیات اجرائی نصب کافوی نوری در مجاورت کابینت‌های شرکت مخابرات ایران انجام شده است.
 
ابراهیمی گفت: توسعه ارتباطات پرسرعت در مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی خانوار به اینترنت پرسرعت ثابت یکی از اهداف برنامه ششم توسعه است.
 
وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بسترهائی که آماده شده، امکان ایجاد کسب وکارهای نو و خلق ارزش افزوده اقتصادی در این مناطق فراهم شده است.
 
معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اجرای دقیق مصوبه ۲۶۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سوی اپراتورهای همکار در اجرای پروژه FTTC اظهار کرد: در پی برگزاری نشست‌های هماهنگی بین اپراتورها، تیم‌های عملیاتی تمام وقت از سوی هر دو طرف تشکیل شد، تا برای رفع موانع اجرائی، اقدام لازم را درجهت اتصال تمامی کافوهای منصوبه به شرکت مخابرات و برقراری خدمت برای مشترکان متقاضی، انجام دهند.
 
به گزارش مهر، هفته گذشته وزیر ارتباطات از بهره‌برداری از نسل جدید اینترنت خانگی مبتنی بر تکنولوژی FTTC و VDSL که امکان دسترسی به سرعت ۸۰ مگابیت را برای کاربران فراهم می‌کند، به صورت پایلوت در دو شهر دزفول و پردیس بومهن خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.