اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 19, 2019
17:24 سه شنبه، 30ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97824

ضرورت به‌کارگیری ظرفیت زنان در شورای عالی فضای مجازی

رئیس هیئت مدیره شبکه علمی ایران با اشاره به حضور فعال زنان کارآفرین در لایه های مدیریتی کسب وکارهای فضای مجازی بر ضرورت به‌کارگیری این پتانسیل در شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد.
 
به گزارش شبکه علمی ایران، سادینا آبائی در اجلاس بانوان برندآفرین با بیان اینکه کارآفرینان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از فرصتهای فضای مجازی می توانند بهره‌وری فرآیند اقتصادی خود را افزایش داده تا به اقتصاد مطلوب نزدیک‌تر شوند، گفت: سالها قبل شاید فضای مجازی و فناوری اطلاعات، تحمیلی و لوکس شناخته می‌شد اما در حال حاضر ثابت شده که برای ساختن دنیای فاقد مرز و در روند توسعه جهانی، فضای مجازی بهترین ابزار است.
 
وی گفت: متاسفانه به دلیل شناخت اندک سیاستگذاران از بزرگترین موهبت و ابزار کسب وکار کارآفرینان که فضای مجازی است ، با دید مثبت استفاده نشده و شاهد برخورد سلیقه ای و محدودیت هایی هستیم که با آموزش صحیح می‌توان آن‌را به فرصتی بی‌نظیر تبدیل کرد.
 
آبایی با بیان اینکه معایب شبکه های اجتماعی به ویژه نقض حریم خصوصی افراد در آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: بدیهی است که تکنولوژی مخصوصا فضای مجازی جدا از معایب خود، فرصت هایی را در اختیار کاربران مخصوصا کارآفرینان و مشاغل خانگی قرار می‌دهد که بهره‌برداری از آن می‌تواند اقتصاد یک کسب وکار را متحول کند.
 
رئیس هیئت مدیره شبکه علمی ایران به اهمیت فضای دیجیتال در جهت رشد و رونق کسب و کار در مناطق محروم و مخصوصا زنان کارآفرین اشاره کرد و اظهار داشت: حضور فعال زنان شاغل و کارآفرین در لایه های مدیریتی و تصمیم گیری، مخصوصا کسب وکارهای دیجیتال و در دسترس بودن امکانات سایبری در خانه ها و مدارس در سالهای اخیر، این ضرورت را ایجاب می کند که از حضور و پتانسیل زنان در شورای عالی فضای مجازی، به عنوان یک نهاد تصمیم گیر در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در فضای مجازی، استفاده شود.
 
وی گفت: استفاده از نقاط قوت ابزار دیجیتال می طلبد تا همه اقشار جامعه خصوصا کارآفرینان، آموزش لازم و مفید در نحوه بهره برداری از آن را ببینند. با استفاده از ابزارهای اقتصاد دیجیتال می توان وارد بازار وسیع جهانی شده و محصولات و تولیدات خود را بدون محدودیت های موجود در امر بازاریابی سنتی، در دسترس مصرف کننده نهایی قرار دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.