تلفن همراه

گوشی

February 21, 2019
12:37 پنجشنبه، 2ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97844

باMWC19: شکست اپل از هوآوی در چین

 
بازار تولید شرکت های فناوری چینی بسیار داغ است، هرچند بازار گوشی هوشمند در چین رو به کوچک شدن دارد با این حال هوآوی در این بازار در حال رشد است. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، فروش گوشی های هوآوی در بازار چین افزایشی بیش از ۲۰ درصدی داشت.
 
 
 
فروش رو به افزایش هوآوی نشان می‌دهد که چطور بخش‌های مهم کسب‌وکار این شرکت رو به رشد است. این در حالی است که آمریکا تلاش‌های زیادی کرده تا کشورهای دیگر را قانع کند که در شبکه‌های بی‌سیم 5G خود از محصولات هوآوی استفاده نکنند و حتی این کار را غیرقانونی اعلام کرده است. انتظار می‌رود هوآوی ظرف یک سال آینده جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کند.
در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، هوآوی ۳۰ میلیون گوشی در در بازار چین به فروش رساند که حدود سه برابر فروش اپل در بازار چین در همین دوره بود. طبق گزارشی که موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر کرده، فروش سالانه اپل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.
 
موفقیت هوآوی در بازار چین، بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند در جهان، فقط به دلیل مسائل سیاسی نبوده است. مصرف‌کنندگان چینی عاشق گوشی‌های پرچم‌دار و پیشرفته هوآوی هستند چون این گوشی‌ها دوربین‌هایی خوبی دارند، آخرین فناوری‌های روز را ارائه می‌کنند و قیمت‌شان کمتر از آی‌فون است. هوآوی با عرضه مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند خوش‌قیمت‌تر توانسته است بازار بزرگ‌تری را هدف بگیرد. 
در همین حال دو رقیب داخلی دیگر هوآوی، یعنی Oppo و Vivo، تلاش می‌کنند با این شرکت رقابت کنند، اما فروش آن‌ها در فصل سوم سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد رشد داشته است. شیائومی، یک برند چینی دیگر که در هند و اروپا به‌سرعت جای خودش را باز کرده، فصلی فاجعه‌بار را تجربه کرد و طبق گزارش Canalys، با افت فروش ۲۸ درصدی مواجه شد.
به گفته نیکول پنگ، تحلیل‌گر Canalys، هوآوی و بنیان‌گذارش رن ژنگفی، هواداران ویژه خودشان را در چین دارند. نیکول پنگ می‌گوید که از نظر بیشتر چینی‌ها، رن ژنگفی که شرکتش را با چند هزار دلار تاسیس کرد و آن را به غولی ۱۰۰ میلیارد دلاری بدل کرد، شخص بسیار محترمی است و بخشی از این تکریم و احترام هم نصیب برند هوآوی می‌شود.
 
 ترامپ علیه هوآوی فرمان امضاء می‌کند
در همین حال و در جدیدترین اقدامات آمریکا برای فشار به هوآوی اعلام شد، دونالد ترامپ قصد دارد با امضای فرمانی ویژه، اپراتورهای مخابراتی را از «استفاده از فناوری 5 جی هوآوی» منع کند.
به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود این فرمان قبل از برگزاری کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا / MWC امضا خواهد شد تا مانع از بسته شدن قرارداد میان طرف چینی و طرف‌های آمریکایی شود.
پولیتیکو در گزارشی ضمن اعلام این مطلب نوشت: ترامپ از این واهمه دارد که کمپانی‌های مخابراتی آمریکایی در اسپانیا قراردادهای کلان ببندند و به همین خاطر قصد دارد زودتر وارد عمل شده و جلوی این کار را بگیرد.
پیش‌تر ترامپ با دستور ویژه‌ای از مراکز حساس و نظامی خواست تا از تجهیزات چینی در شبکه‌های مخابراتی–ارتباطاتی خود استفاده نکنند.
کمپانی‌های چینی هوآوی و ZTE نمی‌توانند به اپراتورهایی که قصد توسعه 5جی در آمریکا را دارند، ابزارهای مرتبط را بفروشند.
دستگاه راهبری کنونی آمریکا معتقد است چینی‌ها با تراشه‌های جاسوسی خود روی ابزارهای 5 جی قصد تسلط بر آمریکا را دارند و باید جلوی این کار گرفته شود. هوآوی بارها این ادعا را رد کرده است.
از سوی دیگر مقامات اطلاعاتی انگلیس اعلام کردند که با پذیرش خطران فناوری 5 جی هوآوی، از تجهیزات چینی استفاده خواهند کرد.
انتشار این خبر ممکن است روی تصمیم ترامپ تأثیر بگذارد، چراکه سازمان اطلاعاتی انگلیس پیش‌تر به دولت ترامپ مشاوره امنیتی داده بود تا از تجهیزات چینی استفاده نکنند و حالا خودشان قصد استفاده دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.