February 21, 2019
14:33 پنجشنبه، 2ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97848

باMWC19: رونمایی سامسونگ از اولین نسل گوشی‏های تاشو: Galaxy Fold، قدم به آینده

 
شرکت سامسونگ با رونمایی از گوشی تاشوی خود، نسل جدید گوشی‏های هوشمند را به دنیا معرفی کرد. Galaxy Fold مجهز به اولین صفحه نمایش بدون مرز تاشو (Infinity Flex) دنیا با اندازه 7.3 اینچ است که در حالت تاشده به یک گوشی کوچکتر تبدیل شده و قسمت بالایی آن حالت نمایشگر را خواهد داشت. Galaxy Fold روشی جدید و قدرتمند را برای انجام همزمان چند کار(Multi Tasking)، تماشای ویدیو، بازی و دیگر فعالیت‏ها در اختیار کاربر گذاشته و در واقع تجربه و امکاناتی را به واقعیت می‏رساند که سال‏ها برای ساخت آن کار شده است. 
 
Samsung Galaxy Fold_6.jpg
 
دی‏جی کو، مدیرعامل سامسونگ موبایل گفت «امروز سامسونگ فصل جدیدی را در تاریخ نوآوری‎های حوزه موبایل گشوده و مفهوم فعالیت‏های ممکن در گوشی‏های هوشمند را تغییر داده است. Galaxy Fold آغاز یک نوع محصول جدید است که با استفاده از نمایشگر اینفینیتی فلکس، توانمندی‎های بی‏سابقه‎ای را در اختیار کاربران قرار می‏دهد. ما Galaxy Fold را برای کسانی ساخته‏ایم که به دنبال تجربه یک گوشی تاشوی بالارده و عبور از محدودیت‎های گوشی‎های هوشمند معمولی هستند».
 
ترکیب گوشی و تبلت 
Galaxy Fold یک گروه محصولی مجزا است. این محصول با قرار دادن یک تجربه جدید در اختیار کاربران، به آنها امکان انجام کارهایی را می‏دهد که با گوشی‏های هوشمند معمولی قابل انجام نبوده‏اند. به این ترتیب کاربران می‏توانند بهترین‏های دو گروه محصولی را در کنار هم داشته باشند: یک محصول کوچک که باز شده و بزرگترین نمایشگر مورد استفاده روی یک گوشی هوشمند سامسونگ را در اختیار کاربر قرار می‏دهد. Galaxy Fold مجموعه‎ای از نوآوری‎ها در حوزه نمایشگر، مهندسی و مواد است که در مدت هشت سال بعد از معرفی نمونه اولیه نمایشگرهای انعطاف‎پذیر سامسونگ، در سال 2011، تکمیل شده است. 
 
نمایشگری ساخته شده از مواد جدید: نمایشگر داخلی صرفا خم نمی شود، بلکه تا می‏شود. نوآوری برای انجام حرکت تا شدن بسیار دشوارتر است. سامسونگ یک لایه پلیمری جدید اختراع کرده و نمایشگری را ساخت که تا حدود 50 درصد باریک‌تر از نمایشگر گوشی‏های هوشمند معمولی بود. این مواد جدید باعث می‏شوند Galaxy Fold انعطاف‎پذیر و محکم و در نتیجه با دوام باشد. 
 
مکانیزم جدید لولا: Galaxy Fold بسیار نرم و طبیعی، شبیه یک کتاب باز می‎شود و با یک صدای کلیک جذاب، کاملا صاف و تخت بسته می‏شود. سامسونگ برای رسیدن به این حالت یک لولای پیچیده را با استفاده از چندین دنده درگیر، طراحی کرد. با هدف یکدست شدن بدنه و زیبایی ظاهری، این لولا داخل محفظه‏ای بسته مخفی شد. 
 
طراحی نو: از صفحه نمایش، تا قاب و هر بخشی که قابل دیدن و لمس کردن باشد، سامسونگ همه آنها را تغییر داده است. حسگر اثر انگشت را در لبه کناری گوشی و جایی قرار داده است که انگشت بصورت عادی در آنجا گذاشته می‏شود و به این ترتیب گوشی به راحتی باز می‏شود. دو باتری این گوشی به همراه همه بخش‎های دیگر بصورت کاملا متوازن داخل Galaxy Fold توزیع شده است تا گوشی در دست کاربر کاملا یکدست به نظر برسد. رنگ و ظریف‎کاری منحصربه‌فرد این گوشی (نقره‎ای، مشکی، سبز و آبی) در کنار لولای منحصربه‌فرد با لوگوی سامسونگ، محصولی فوق‏العاده را به دست می‏دهد.
 
Samsung Galaxy Fold_3.jpg
 
یک تجربه کاملا جدید
Galaxy Fold متناسب با نیاز کاربرانی که به دنبال فرم فکتورهای بزرگتر هستند و با هدف ارتقای تجربه کاربری طراحی شده است. تصویر در Galaxy Fold در هر زمان به همان نمایشگری منتقل می‎شود که شما احتیاج دارید. در حالت بسته می‏توانید براحتی آن را از جیب خارج کرده و با یک دست کارهایی مانند تماس گرفتن، ارسال پیام متنی و غیره را انجام دهید. در حالت باز هم می‏توانید تصویر را بزرگتر و با کیفیت بالاتر مشاهده کرده و از آن برای تماشای فیلم و محتوای واقعیت افزوده یا مطالعه مجله دیجیتالی استفاده کنید. 
تجربه کاربری (UX) مخصوص Galaxy Fold، روش‎های ویژه‌ای را برای بهترین استفاده از این گوشی هوشمند در اختیار شما قرار می‏دهد:
 
چند پنجره فعال(Multi Active Window): می‏توانید تا سه اپلیکیشن را بصورت همزمان باز کرده و هر کاری از بازی تا اشتراک محتوا را انجام دهید. به این ترتیب می‏توانید به راحتی در ویدیوها یا برنامه‏های تلویزیون و فیلم‏های آمازون جستجو کرده و بلافاصله نقد هر کدام را که دوست داشتید بخوانید و با افزودن تریلر فیلم به متن ارسالی برای دوستان‏تان از آنها دعوت کنید آن را تماشا کنند و البته همه این کارها را در یک صفحه انجام دهید.
 
پیوستگی اپلیکیشن: می‏توانید بدون اختلال و بصورت روان میان نمایشگرهای اصلی و جلویی گوشی جابجا شوید. وقتی Galaxy Fold را باز و بسته می‏کنید، اپلیکیشن‏های باز دقیقا به همان شکل بین دو نمایشگر جابجا می‏شوند و به این ترتیب می‏توانید برای مرور پست‏های اینستاگرام با یک دست در حالت بسته به راحتی کار کنید و اگر تصمیم گرفتید یک پست خاص را دقیق‏تر ببینید، یا حتی عکسی بگیرید و بعد از ویرایش آن را در اینستاگرام خود پست کنید، کافی است گوشی را باز کنید. 
شرکت سامسونگ با گوگل و برنامه نویسان اندروید همکاری می‏کند تا نسخه ویژه‎ای از اپلیکیشن‏ها و خدمات برای تجربه ای ویژه و بطور خاص برای Galaxy Fold عرضه شوند. 
 
برترین عملکرد با قابلیت تا شدن
Galaxy Fold به شکلی طراحی شده است که در تمامی حالات بازی، کار یا اشتراک‏گذاری، بتواند عملکردی بسیار قدرتمند داشته باشد. این گوشی با داشتن سخت افزاری پیشرفته، می‏تواند از عهده هر کاری برآید.
 
کارهای بیشتر: Galaxy Fold مجهز به نسل آینده و بسیار قدرتمند پردازشگر در کنار 12 گیگابایت رم است که عملکرد گوشی را تا سطح یک کامپیوتر خانگی بالا می‎برد. سیستم پیچیده باتری دوگانه بصورت خاص برای این گوشی طراحی شده است. Galaxy Fold همچنین می‏تواند با استفاده از سیستم اشتراک شارژ بدون سیم PowerShare بصورت هم‏زمان خودش و یک دستگاه دیگر را شارژ کند . 
 
برترین تجربه چندرسانه‏ای: Galaxy Fold برای سرگرمی ساخته شده است. با توجه به تصویر فراگیر نمایشگر دینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) و صدای واضح و دقیق بلندگوهای استریوی این گوشی که توسط برند AKG طراحی شده باعث می‏شود تا فیلم‏ها و بازی‎های موردعلاقه‏تان مانند Asphalt 9 را با جذابیت بسیار بیشتری اجرا کنید. 
 
دوربین همه کاره:در هر حالتی که گوشی را گرفته یا تا کنید یک دوربین برای تصویر‌برداری آماده خواهد بود تا شما هیچ لحظه‏ای را از دست ندهید. سیستم دوربین Galaxy Fold با داشتن شش لنز (سه لنز در دوربین اصلی، دو لنز در دوربین داخلی و یک لنز هم در دوربین جلویی) کاملا انعطاف پذیر است. این گوشی سطح جدیدی از مولتی‏تسکینگ را در اختیار شما قرار داده و امکان کار با اپلیکیشن در حین تماس ویدیویی را نیز فراهم می‏کند. 
 
Galaxy Fold همه کاره
Galaxy Fold چیزی بیش از یک گوشی موبایل است. این گوشی در واقع دروازه‏ای به کهکشان ابزارها و خدمات متصلی است که سامسونگ در طی چندین سال عرضه کرده است تا فرصت انجام کارهای غیرممکن را برای کاربران فراهم کند. این گوشی در کنار Samsung Dex به شما امکان می‏دهد  تا تجربه‏ای شبیه کامپیوترهای خانگی اما با بهره‏وری بیشتر در اختیار داشته باشید. نسخه Bixby این گوشی مجهز به چند قابلیت هوشمند شخصی مانند Bixby Routines است که نیازهای شما را پیش بینی می‏کند. Samsung Knox نیز داده‏ها و اطلاعات شخصی شما را کاملا امن نگهداری می‏کند. در هر کاری از کاربردهای عادی گوشی تا خرید با Samsung Pay و یا کار روی سلامت بدن با Samsung Health، اکوسیستم گلکسی در هر قدمی برای پیگیری علایق‏تان در کنار شما است. 
 
گوشی Galaxy Fold در دو نسخه LTE و 5G در سه ماهه دوم 2019 عرضه خواهد شد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.