تلفن همراه

گوشی

February 22, 2019
10:15 جمعه، 3ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97859

باMWC19: انتشار امتیاز DxOMark دوربین Galaxy S10 plus; رکورد هواوی p20 پرو شکسته نشد

 
 
سخت افزار: مدت‌هاست که هواوی بر صدر جدول DxO مارک خیمه زده و عنوان بهترین دوربین اصلی موبایل را دارد. حالا به نظر می رسد که باید عنوان اولی را با سامسونگ شریک شود.
 
براساس اطلاعات موجود در این گزارش DxOMark، گلکسی اس 10 پلاس توانسته است در دو بخش عکس‌برداری و ثبت ویدیو به ترتیب امتیازهای 114 و 97 را بدست بیاورد و با کسب امتیاز 109 به صورت مجموع از این حیث در کنار دو گوشی هواوی Mate 20 Pro و P20 Pro قرار بگیرد. سال گذشته این دو محصول هواوی نیز توانسته بودند از این بنچمارک نمرات مشابه‌ای را دریافت کنند با این تفاوت که امتیاز گوشی P20 Pro در بخش ثبت ویدیوها 98 بود. اما نقطه قوت گوشی گلکسی اس 10 پلاس که سبب شده است بتوان آن را به عنوان دارنده قدرتمندترین دوربین بین تمامی اسمارت فون‌ها بدانیم، دوربین سلفی آن است. DxOMark اعلام کرده است که اگرچه امتیازات کسب شده توسط این سه گوشی هوشمند نزدیک به یکدیگر است اما دوربین سلفی قدرتمند گوشی گلکسی اس 10 پلاس سبب شده است که بتوان این گوشی را در جایگاه یک این رتبه بندی قرار دارد.
 
DxOMark در بررسی عملکرد دوربین سلفی این گوشی نمره 96 را به آن اختصاص داده است. این در حالی است که این نمره برای گوشی‌های Mate 20 Pro و P20 Pro به ترتیب 75 و 72 گرازش شده بود. با توجه به این نمرات می‌‌توان گفت که در هنگام عکس‌برداری گوشی گلکسی اس 10 پلاس قادر است بهترین مجموعه ابزارها را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
 
نکته قابل توجه این است که گوشی Mi 9 که چند روز پیش توسط شیائومی معرفی شد همچنان در بخش ثبت ویدیوها دارای قدرتمندترین و بهترین دوربین است. این اسمارت فون روز گذشته توانست از این بنچمارک در بخش ثبت ویدیوها نمره 99 را کسب کند که در حال حاضر بالاترین امتیاز در این بخش محسوب می‌شود. برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند که به صورت پیش‌فرض در هنگام ثبت ویدیوها دارای وضوح 1080p هستند، گوشی Mi 9 قادر است بدون نیاز به تغییر در بخش تنظیمات، ویدیوها را با وضوح 4K به ثبت برساند. به نظر می‌رسد این نمره با توجه به حضور این قابلیت به این گوشی اختصاص داده شده است.
 
اگرچه در حال حاضر بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به دنیای عکس‌برداری اعتقادی به نتایج بنچمارک DxOMark ندارند اما باید گفت که عملکرد دوربین گوشی گلکسی اس 10 پلاس مطابق با انتظارات بسیار خوب بوده است و این گوشی در حال حاضر توانسته است با دوربین سلفی و قدرتمند خود حتی دوربین ثانویه گوشی گوگل پیکسل 3 را هم شکست دهد و در مجموع قدرتمندترین ابزارها برای ثبت ویدیوها و عکس‌ها را در اختیار کاربران خود بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.