اینترنت و شبکه

باندپهن

فناوری

لبه تکنولوژی

February 22, 2019
15:08 جمعه، 3ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97883

باMWC19: هفته آینده فناوری جدید دسترسی به اینترنت در سفرهای هوایی رونمایی میشود

 
 
کمتر از یک هفته دیگر بزرگترین گردهمایی ارتباطی جهان موسوم به «کنگره جهانی موبایل» (MWC 2019) در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود و طی آن «اتحادیه سیملِس اِیر» در نظر دارد آخرین پیشرفت‌های خود در حوزه نسل آتی سیستم‌های ارتباطی در پروازهای هوایی را معرفی کند.
 
plane-takeoff-wifi-intro-e1519892670668.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که از ژوئن قبل تاکنون تعداد اعضای این اتحادیه 5 برابر شده است تا شرکت‌های فعال در این حوزه طی همکاری با یکدیگر بتوانند خدمات مربوطه گسترش دهند. این اتحادیه هم اکنون یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید تاسیس کرده است و به کمک سه کارگروه خود تلاش می‌کند آخرین مشخصات و جزییات مخصوص فناوری‌های ارتباطی، الزامات و عملیات‌های مرتبط با سفرهای هوایی را ارایه کند.
 
این تحولات یک جهش بزرگ محسوب می‌شود تا هدف اصلی اتحادیه مذکور به عنوان ارتباط آسان و لذت‌بخش در سفرهای هوایی برای کاربران جهانی محقق شود. شرکت هواپیمایی ایرباس که در سالن 6 نمایشگاه MWC 2019 حضور دارد به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های «اتحادیه سیملس اِیر» فناوری‌های جدیدی را که در این زمینه به دست آورده است در معرض دید عموم قرار خواهد داد.
 
«جک ماندالا» مدیر اتحادیه مذکور در این خصوص گفت: «تجربه مسافران هوایی برای استفاده از فناوری‌های ارتباطی همواره یکی از بزرگترین چالش‌های ما بوده است. ما در روز نخست نمایشگاه امسال سعی می‌کنیم به کمک صنایع فعال در این حوزه، امکان استفاده آسان از اینترنت در سفرهای هوایی را به نمایش بگذاریم و نحوه دسترسی مسافران به این خدمات را نمایان کنیم».
 
او در ادامه گفت: «من استقبال گسترده و قابل‌ ملاحظه‌ای در این زمینه مشاهده کردم و پیش‌بینی می‌کنم در آینده بتوانیم با پوشش‌دهی تعداد بیشتری از شرکت‌ها، خدمات گسترده‌تری را در این زمینه ارایه دهیم».
 
لازم به ذکر است این اتحادیه در نظر دارد طی کنگره جهانی تلفن همراه نتایج آخرین تحقیقات خود در مورد مزیت اقتصادی استانداردسازی در بازار جهانی خدمات ارتباطات هوایی نیز صحبت کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.