رگولاتوری

February 23, 2019
14:23 شنبه، 4ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97900

رئیس سازمان IT ایران: برای تحقق اینترنت اشیا و حکمرانی هوشمند نیازمند گذر به IPv6 هستیم!

 

 
رییس سازمان فناوری اطلاعات در سمینار گذر به IPv6 با تاکید بر ضرورت گذر شبکه IP کشور به نسخه 6 این آی پی، تاکید کرد: پیش بینی که برای سال 2025 شده اتصال 50 میلیارد اجزای مختلف برای بیش از ده برابر وضعیت موجود است به همین دلیل در جهان به سمت IPv6 حرکت کرده‌اند.
 
 
امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در سمینار گذار به IPv6 در شبکه IP  کشور، با اشاره به اینکه در سال‌های آینده با مفاهیمی مختلفی مانند اینترنت اشیا و حکمرانی هوشمند روبرو می‌شویم، گفت: در اینترنت اشیا موجودات زنده و اشیا به هم متصل می‌شوند و اطلاعات بسیاری بین آنها تبادل می‌شود و در این فضا احتیاج به آی پی هایی داریم که ظرفیت این حجم اتصال و تبادل اطلاعات را داشته باشند.
وی اتمام آی پی های نسخه 4 را یکی از دلایل گذار به آی پی نسخه 6 عنوان کرد و  افزود: فضا برای آدرس‌های بیشتر، افزایش ظرفیت امنیتی و دریافت تعداد سرویس‌های بیشتر، تعدادی از ویژگی‌های آی پی های نسخه 6 نسبت به نسخه 4 آن است.
 
ناظمی مجموع آدرس‌هایی که نسخه 4 آی پی ها دارند را 3/4 میلیارد بیان کرد و گفت: پیش‌بینی که برای سال 2025 شده اتصال 50 میلیارد اجزای مختلف است که بیش از ده برابر وضعیت موجود است به همین دلیل در جهان به سمت IPv6  حرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 25 درصد تجهیزات شبکه در جهان IPv6 است، افزود: 49 کشور در جهان بیش از 5 درصد از ترافیک خود را بر روی آی پی نسخه 6 انتقال می دهند و در 24 کشور این ترافیک بیش از 15 درصد است و 29 درصد از ترافیک اینترنت در جهان در IPv6  منتقل می شود.
ناظمی تصریح کرد: 17 درصد وب سایت های دنیا نیز بر بستر IPv6 قرار دارد و کاربران در هند با 44 درصد به عنوان نخستین و آمریکا به عنوان دومین کشور با 21 درصد کشورهایی هستند که از IPv6 استفاده می کنند.
وی افزود: آی پی های نسخه 4 در کشور بیش از 12 میلیون است که بخشی از آپی های ما به IPv6 گذر کرده است و در حدود یک میلیون دامنه Ir  وجود دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اسناد بالادستی و آیین نامه های سازمان تنظیم مقررات، تاکید کرد: سازمان فناوری اطلاعات براساس این اسناد وظیفه مهیا سازی فضا برای گذار از نسخه 4 به نسخه 6 است و در این حوزه اقداماتی را انجام داده که اجرای 4 پروژه بخشی از این برنامه ها است.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام آمادگی برای کمک به سازمان ها و شرکت ها برای گذر به IPv6، تاکید کرد: بر اساس اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات این خدمت به عنوان یکی از خدمات این سازمان می تواند در اختیار فعالان این حوزه قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.