اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

February 23, 2019
14:29 شنبه، 4ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97903

گره کور سرعت اینترنت مخابرات اصفهان

در شرایطی که وزیر ارتباطات دولت یازدهم از زمان حضور خود بر گسترش خدمات اینترنت تاکید دارد، اما طی هفته‌های اخیر مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان با چالش‌های بسیاری مواجه هستند و از سرعت اینترنت و انحصارطلبی این شرکت در ارائه سرویس‌های خود گلایه دارند.
 
به گزارش ایسنا، قطعی مکرر و عدم اطلاع‌رسانی صحیح، گلایه امروز بیش‌تر مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان است. آن‌ها می‌گویند برای پیگیری قطعی و اختلال در سرعت اینترنت در تماس با سامانه ۲۰۲۰ مخابرات، تلفن به‌صورت گویا، می‌گوید "سیستم در حال به‌روزرسانی است و از صبر و شکیبانی شما سپاسگزارم".
 
یکی از مشترکان اینترنت مخابرات اصفهان در این باره به ایسنا، می‌گوید: اینترنت شخصی ما از حدود یک هفته قبل، به یک باره قطع و بعد از آن، اینترنت به‌طور دائم دچار اختلال شد و قطعی مکرر داشت و حتی در زمان اتصال اینترنت سرعت آن بسیار پایین بود.
 
به گفته او در روز نخست اختلال اینترنت، مرکز پشتیبانی شرکت مخابرات عنوان کرد که به دلیل نقص فنی به وجود آمده، در حال حل مشکل هستند، اما نه تنها مشکل حل نشد بلکه در پیگیری روزهای بعدی، سامانه گویای ۲۰۲۰ شرکت مخابرات اعلام کرد که در حال به‌روزرسانی است و امکان ارتباط با مرکز پشتیبانی وجود نداشت، حتی در زمان ارتباط با پشتیبانی، به صورت گویا عنوان شد که سیستم در حال به‌روزرسانی است.
 
او می‌گوید: امروز بعد از یک هفته، گویا هنوز سیستم شرکت مخابرات هم‌چنان در حال به‌روزرسانی است و گفته می‌شود در صورت مشکل به سایت مراجعه کنیم، اما سایت این شرکت مخابرات اصفهان نیز خطا می‌دهد.
 
مرادی مشترک دیگری می‌گوید: متأسفانه سرعت اینترنت مخابرات بسیار کُند است و قطعی‌های متوالی دارد، البته در تماس با روابط عمومی این شرکت، اعلام شد که سیستم‌های اینترنت در حال برگردان است.
 
این مشترک اینترنت مخابرات در اصفهان تاکید می‌کند: جای تعجب است که شرکت مخابرات بدون اطلاع قبلی به‌روزرسانی می‌کند و مگر این کار باید بیش از دو هفته انجام شود، هم‌چنین مرجع خاصی پاسخگوی قطعی مکرر اینترنت این شرکت نیست و حتی در تماس‌های متمادی عنوان می‌شود اگر شکایتی دارید با بازرسی مخابرات در میان بگذارید.
 
یکی دیگر از مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان نیز با انتقاد از قطعی مکرر اینترنت این شرکت به ایسنا، می‌گوید: پیش از این، با قطعی‌های یکی دو روزه اینترنت مخابرات مواجه شده بودیم، اما امروز اینترنت به طور کامل قطع نیست و با اختلال بالا و سرعت پایین مواجهیم و در تماس با سامانه ۲۰۲۰ و پشتیبانی تنها اعلام می‌شود که سیستم در حال به‌روزرسانی است.
 
مجید احمدی، مشترک دیگری از نوسانات بسیار اینترنت مخابرات در اصفهان گلایه دارد و می‌گوید: برای اتصال اینترنت آن هم با سرعت کم، به طور دائم مودم را باید خاموش و روشن کنم و در صورت پیگیری اختلال در سرعت اینترنت در تماس با پشتیبانی باید به مدت طولانی در نوبت انتظار بمانم.
 
او تاکید می‌کند: متأسفانه مخابرات در مقایسه با دیگر خدمات دهندگان اینترنت کیفیت پایینی دارد و اگر بخواهم از خدمات این شرکت انصراف و شرکت دیگری را جایگزین کنم، فرایند طولانی و زمانبری را باید طی کنم، از سوی دیگر شرکت مخابرات انعطاف‌پذیری خوبی با مشترکان اینترنت خود ندارد و طرح‌های اینترنت آن محدود است.
 
مسئول انفورماتیک یک مجموعه آموزشی و فرهنگی در اصفهان نیز با انتقاد از مشکلات و قطعی‌های مکرر اینترنت مخابرات اصفهان به ایسنا، می‌گوید: به دلیل اختلالات مکرر اینترنت مخابرات، تصمیم به حذف اینترنت این شرکت داریم، البته انصراف از اینترنت مخابرات از لحاظ اداری زمان‌بر و دو هفته طول خواهد کشید.
 
او تاکید می‌کند: متأسفانه اینترنت مخابرات از لحاظ حجمی کیفیت مناسبی ندارد، به خصوص در ضریب تبدیل اینترنت داخلی به بین‌المللی، نسبت به شرکت‌های دیگر حجم کمتری به کاربران ارائه می‌دهد.
 
وی هم‌چنین با اشاره به این‌که شرکت مخابرات بدون اطلاع قبلی به این مجموعه، طرح اینترنت آن را تغییر داد، می‌گوید: طرح اینترنت این مجموعه "زرین" بود که ماهیانه به‌صورت خودکار سه گیگ شارژ می‌شد، اما شرکت مخابرات به طرز عجیب و بدون اطلاع قبلی، اینترنت این مجموعه را بی‌نهایت و نامحدود کرده است که متأسفانه در این تغییر هیچ گزارشی از میزان مصرف، سرعت، حجم دانلود و … آن ارائه نمی‌شود.
 
علی‌پور می‌گوید: در طرح‌های نامحدود مخابرات شاید حداکثر سرعت مخابرات دو مگابیت در ثانیه است، در حالی که در طرح‌های عادی بین ۸ تا ۱۰ مگابیت در ثانیه سرعت می‌گرفتیم.
 
او ادامه می‌دهد: متأسفانه به دلیل تغییرات نرم‌افزاری امکان دسترسی به سامانه مخابرات را نداریم، از سوی دیگر، سامانه گویای ۲۰۲۰ نیز جوابگو نیست و به دلیل قطعی سامانه دوباره مشترک به سایت ارجاع داده می‌شود و سایت بعد از وارد کردن کلمه کاربری و پسورد خطا می‌دهد و برای دریافت کاربری جدید باید از طریق سامانه ۲۰۲۰ اقدام کنیم. متأسفانه امروز مشکلات اینترنت مخابرات به حلقه‌ای تبدیل شده که تمامی ندارد.
 
البته خبرنگار ایسنا از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون بارها برای پیگیری مشکلات مشترکان اینترنت مخابرات با شرکت مخابرات اصفهان تماس گرفته که متأسفانه مسئول مربوطه هر بار به دلایل مختلف حاضر به پاسخگویی نیست و یکی از کارکنان این شرکت به خبرنگار ما، اعلام کرده که از این طریق نمی‌توانید به پاسخ سوال خود برسید و باید همانند دیگر مشترکان حضوری مشکلات خود را به این شرکت منتقل کنید.
 
این در حالی است که باید توجه داشت در شرایطی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر گسترش خدمات اینترنتی و دولت الکترونیک تاکید بسیاری دارد، درخواست مراجعه حضوری مشترکان برای حل مشکلاتشان به شرکت مخابرات جای سوال دارد! البته مشترکان اینترنت از هر شرکتی در صورت بروز هر مشکل و عدم پاسخگویی اپراتورهای مختلف می‌توانند شکایات و انتقاد خود را از طریق سامانه ثبت شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.