تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

February 25, 2019
1:39 دوشنبه، 6ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97927

باMWC19: معرفی نخستین گوشی الی‌جی با قابلیت پشتیبانی از خدمات 5G

هم اکنون کنگره جهانی تلفن همراه موسوم به MWC 2019 در بارسلونای اسپانیا در حال برگزاری است و شرکت ال‌جی از این فرصت استفاده کرده است تا نسل آتی برنامه‌های خود را در عرصه موبایلی در معرض دید عموم قرار دهد.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این شرکت کره‌ای طی این نمایشگاه از نخستین گوشی هوشمند خود با قابلیت پشتیبانی از خدمات نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی با نام «وی50 تین‌کیو 5جی» رونمایی کرد و در کنار گوشی‌های دیگر این خانواده از محصولات ال‌جی با نام‌های «جی‌8 تین‌کیو» و «جی‌8اس تین‌کیو» معرفی شد.

شرکت ال‌جی از جمله مراکزی محسوب می‌شود که توجه ویژه به خدمات نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی دارد و همین مسئله باعث شده است عبارت 5G به عنوان پسوند به نام پرچمداران جدید ال‌جی اضافه شود. گوشی هوشمند «ال‌جی وی50 تین‌کیو 5جی» محصول پیشرفته و پرقدرتی محسوب می‌شود که ضمن پشتیبانی از خدمات نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، تراشه پرقدرت «اسنپدراگون 855» را در خود جا دده است و همچنین مودم «کوالکام ایکس‌50» را نیز شامل می‌شود تا سرعت اینترنت موبایلی در آن نسبت به خدمات اینترنتی شبکه 4G تا 20 برابر افزایش یابد.

گوشی هوشمند «ال‌جی وی50 تین‌کیو» از نظر ظاهری شبیه به مدل قبلی خود ساخته شده است و بنابراین نمایشگر 6.4 اینچی آن می‌تواند تصاویر را با کیفیت 3120 در 1440 پیکسل به نمایش بگذارد. این نمایشگر در قسمت بالای خود زایده کوچک برای قرار گرفتن اسپیکر و دوربین سلفی را شامل می‌شود و دوربین سلفی گوشی دو حسگر 8 و 5 مگاپیکسلی را در خود جا داد هاست.

دوربین اصلی گوشی سه حسگر مجزا را با کیفیت‌های 12 مگاپیکسلی استاندارد، 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و 16 مگاپیکسلی التراواید در خود جا داده است همچنین ظرفیت باتری آن با افزایش 20 درصدی نسبت به مدل قبلی 4000 میلی‌آمپر محاسبه می‌شود.

البته باید توجه داشت برای این گوشی هوشمند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در نظر گرفته نشده است و در عوض دوربین سلفی آن وظیفه تشخیص چهره کاربر و بازار کردن قفل گوشی را برعهده دارد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.