تلفن همراه

دوربین

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

February 25, 2019
1:42 دوشنبه، 6ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97929

باMWC19: «نوکیا 9 پیورویو» نخستین گوشی جهان مجهز به 5 دوربین مجزا

گوشی هوشمند «نوکیا 9 پیور-ویو» با دوربین دیجیتالی مجهز به 5 حسگر تصویربرداری مجزا محصولی است که بی‌تردید هیچ یک از کاربران و کارشناسان نمونه مشابه آن را مشاهده نکرده‌اند. شرکت گوگل تاکنون سرمایه‌گذاری‌های فراوان برای توسعه فناوری‌های تصویربرداری انجام داده است تا گوشی‌های هوشمند مجهز به چند حسگر تصویربرداری مجزا را روانه بازار کند. ولی HMD که در اصل شرکت تولیدکننده محصولات نوکیا محسوب می‌شود هم اکنون این اقدام را به بهترین شکل به انجام رسانده است.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) نسل جدید دوربین‌های «پیور-ویو» به صورت کاملا منحصر به فرد عمل می‌کنند و این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورند تا تصاویر خیره‌کننده و حرفه‌ای تهیه کنند.

یکی از دوربین‌هایی که برای مجموعه حسگرهای تصویربرداری «نوکیا 9» در نظر گرفته شده است می‌تواند بدون استفاده از هرگونه فیلتر تصاویر را به صورت سیاه و سفید تهیه کند و به همین خاطر شما می‌توانید بهترین عکس‌های سیاه و سفید را به کمک آن در اختیار داشته باشید. این حسگر همچنین به شما کمک می‌کند در فضاهایی که نور بسیار کمی وجود دارد، عکس‌ها با بالاترین کیفیت را تهیه کنید.

قسمت پشت و جلوی بدنه این گوشی هوشمند از شیشه ساخته شده است و البته این محصول استاندارد ضدآب و ضدگرد و غبار IP67 را نیز شامل می‌َود. نمایشگر این گوشی هوشمند از نوع پی-اوال‌ای‌دی و با اندازه 5.99 اینچی است که تصاویر در آن با کیفیت 2880 در 1440 پیکسل به نمایش درمی‌آیند و زیر این نمایشگر حسگر اثر انگشت کار گذاشته شده است تا کاربران پس از قرار دادن انگشت خود در هر نقطه از نمایشگر بتوانند قفل ان را باز کنند.

شرکت HMD برای این محصول از تراشه «اسنپدراگون 845»  استفاده کرده است و همچنین کاربران می‌توانند آن را با رنگ آبی نیمه شب با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی خریداری کنند.

این گوشی هوشمند در اصل پنج دوربین دیجیتالی 12 مگاپیکسلی را در قسمت پشت بدنه شامل می‌شود که تمامی آنها لنز f/1.8 Zeiss را شامل می‌شوند. دو مورد از این دوربین‌ها رنگی و سه مورد دیگر آنها مونوکروم هستند. البته به جز پنج حسگر مذکور یک دوربین ToF هم در این محصول به کار گرفته شده است که اطلاعات بیشتر برای عمق دادن به تصویر را فراهم می‌کند. برای این دوربین‌ها فلش دوگانه ال‌ای‌دی هم در نظر گرفته شده است.

این گوشی هوشمند به گونه‌ای ساخت شده است که می‌تواند تصاویر گرفته شده از پنج دوربین 12 مگاپیکسلی را با یکدیگر تلفیق کند و در برخی موارد امکان ارایه چند فریم برای یک تصویر را فراهم می‌آورد تا کاربر بتواند بهترین مورد را انتخاب کند.

این گوشی هوشمند دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی f/1.8 را نیز در خود جا داده است و انرژی مورد نیاز آن در باتری 3320 می‌آمپری ذخیره می‌شود. شرکت نوکیا قیمت این محصول را 699 دلار اعلام کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.