اپراتورها

تلفن همراه

February 25, 2019
9:52 دوشنبه، 6ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97941

روستاهای بدون ارتباطات کشور به کمتر از سه درصد رسید

مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: تعداد روستاهای بدون ارتباط کاهش پیدا کرده و بنا داریم با وجود همه مشکلات اهداف برنامه ششم توسعه را تا انتهای سال 98 محقق کنیم تا توسعه پهن باند به همه روستاها برسید.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهرداد ترابیان مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت‌: در ابتدای دولت دوازدهم، 32 درصد از روستاهای کشور دارای سرویس کامل یعنی تلفن ثابت، تلفن همراه و پهن باند بودند که با اجرای پروژه‌هایی در یک سال و نیم گذشته، درحال حاضر 63 درصد از روستاها دارای ارتباطات کامل هستند که از این بابت نزدیک به دو برابر ظرفیت روستاها در سه سرویس افزایش پیدا کرده است.
 
وی در آمار دیگری با اشاره به اینکه در ابتدای دولت دوازدهم 9 درصد روستاها هیچ نوع سرویس نداشتند و از نعمت ارتباطات برخوردار نبودند، افزود: درحال حاضر این عدد به زیر سه درصد رسیده است که یعنی آمار تعداد روستاهای بدون ارتباط خیلی کاهش پیدا کرده است و بنا داریم با وجود همه مشکلات، تمام اهداف برنامه ششم توسعه را تا انتهای سال 98 محقق کنیم که قطعا توسعه پهن باند به همه روستاها خواهد رسید.
 
ترابیان توسعه روی داده در مدت کوتاه گذشته را ناشی از توجه زیاد به بخش روستایی دانست و اظهار کرد: توسعه ارتباطات روستایی از پروژه‌هایی است که پیش از انتهای برنامه ششم توسعه محقق می شود، چرا که درحال حاضر عملکرد این حوزه بیش از 10 درصد جلوتر از برنامه است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.