اپراتورها

رگولاتوری

لبه تکنولوژی

February 26, 2019
23:56 سه شنبه، 7ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97980

باMWC19: اعلام برنامه زمانی اسپرینت برای عرضه خدمات 5G

«مایکل کومبس» مدیرعامل شرکت مخابراتی اسپرینت طی سخنرانی خود در کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 2019) اعلام کرد: «هم اکنون قصد داریم خدمات شبکه مخابراتی 5G برای در 9 شهر مختلف عرضه کنیم و توجه داشته باشید این خدمات در مرحله نخست برای چندصد کاربر ارایه نمی‌شوند و بلکه چندین میلیون نفر تحت پوشش آن قرار می‌گیرند».

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)مدیرعامل اسپرینت طی کنفرانس مطبوعاتی این شرکت که در حاشیه نمایشگاه MWC19 برگزار شده بود اظهار داشت در حال آماده‌سازی نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی است تا خدمات آن در آینده بسیار نزدیک به صورت تجاری در اختیار مشترکان قرار گیرد.

به گفته او قرار است خدمات شبکه 5G اسپرینت در مرحله نخست برای شهرهای شیکاگو، آتلانتا، دالاس، کانزاس، هیوستون، لس آنجلس، نیویورک، فوئنیکس و واشنگتن در کشور آمریکا عرضه شود و تا پایان نیمه نخست سال جاری میلادی برخی شهرهای دیگر هم به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

«جان ساو» مدیر توسعه فناوری اسپرینت نیز طی این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت «فعالیت‌های گسترده و شبانه‌روزی صورت گرفته است تا این شهرها تحت پوشش خدمات 5G قرار گیرند و مشترکان در هر یک از این شهرها به زودی می‌توانند روی گوشی هوشمند خود به سرویس‌های مذکور دسترسی داشته باشند».

او خاطرنشان کرد شرکت اسپرینت در مرحله کنونی خدمات 5G خود را با استفاده از ترافیک شبکه مخابراتی LTE عرضه می‌کند و البته برای این اتفاق ظرفیت مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.