تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 27, 2019
10:13 چهارشنبه، 8ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97995

بحرین مقررات جدید ارزهای دیجیتال را اعلام کرد

بنا بر گزارش رسانه‌ی محلی انگلیسی زبان تِرِیدعربیا (TradeArabia) در تاریخ ۲۵ام فوریه (۶ام اسفند ماه)، بانک مرکزی بحرین مقررات جدیدی را در خصوص ارزهای دیجیتال صادر کرده است.
 
پیش از این، در ماه دسامبر سال گذشته، بانک مرکزی این کشور، پیش‌نویس طرح پیشنهادی این مقررات را برای قانون‌گذاری و صدور مجوز خدمات دارایی‌های دیجیتال، صادر کرده بود.
 
مقررات جدید، به موضوعاتی مانند صدور مجوز، حکمرانی، مدیریت ریسک، اقدامات لازم برای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، اخلاق تجارت، اجتناب از تعارض منافع، گزارش دهی و امنیت سایبری مربوط می‌شوند.
 
این مقررات همچنین استانداردهای نظارتی و اجرایی جدیدی را در بر دارد.
 
صرافی‌های ارزهای دیجیتالی که از سوی بانک مرکزی مجوز دارند نیز، هم اکنون باید از این دستورالعمل‌ها که شامل تطبیق سفارش‌ها، شفافیت قبل و بعد از معامله، اجتناب از دست‌کاری بازار و سوء استفاده از آن و همچنین تعارض منافع می‌شوند، پیروی کنند.
 
طبق گزارش منتشرشده از سوی تریدعربیا، در  این مقررات وضع‌شده از سوی بانک مرکزی چنین آمده است که، صرافی‌های ارزهای دیجیتال، باید برای پذیرش سازمانی مشتریان جدید و همچنین ارائه‌ی مشخصاتی از جمله ضمانت همیشگی قابل بازیابی بودن کیف پول‌های حفاظتی رمزنگاری‌شده‌ی ایمن، بیشتر تلاش کنند.
 
بنا بر گزارش اخیر سایت کوین تلگراف، بانک مرکزی بحرین پیش از این، یک سندباکس (محیط امن) قانونی را راه‌ اندازی کرد و به شرکت‌های حوزه‌های ارزهای دیجیتال و بلاک چین این اجازه را داد که تا زمان رسمی شدن مقررات، در کشور به فعالیت بپردازند.
 
همچنین در ماه ژانویه، دانشگاه بحرین اعلام کرد که گواهی‌نامه‌های تحصیلی خود را با استفاده از استاندارد باز بلاک‌سِرتس (Blockcerts) و با همکاری ماشین یادگیری صادر خواهد کرد. بلاک‌سِرتس، یک استارتاپ ارائه‌دهنده‌ی سیستم سوابق رسمی و قابل تائید است که از فرمت بلاک چین محور بهره می‌برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.