اپراتورها

تلفن همراه

February 27, 2019
10:19 چهارشنبه، 8ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97999

سرعت رفع مشکلات ارتباطی روستاها از برنامه ششم پیشی گرفت

وزارت ارتباطات اعلام کرد که سرعت رفع مشکلات ارتباطی روستاهای کشور، ۱۰ درصد جلوتر از اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه اقتصادی است.
 
وزارت ارتباطات در قالب مجموعه ۱۲ قسمتی در زمینه توسعه اینترنت روستایی، گزارشی از تاثیر توسعه ارتباطات در زندگی روستائیان را منتشر کرد که در آن، مهاجرت معکوس، نتیجه توسعه ارتباطات روستایی عنوان شده است و سرعت رفع مشکلات ارتباطی روستاها، از اهداف برنامه ششم توسعه پیشی گرفته است.
 
در این گزارش آمده است: درحالی توسعه ارتباطات روستایی به عنوان بخش مهمی از وظایف وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم به شمار می رود که گزارش ها نشان می دهد که ایجاد حلقه های ارتباطی در روستاها، توانسته زندگی روستایی مردم را دستخوش تغییرات کند و در برخی روستاها منجر به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.
 
همواره یکی از نتایج توسعه ارتباطات روستایی، رونق کسب و کار و تسهیل زندگی روستاییان بوده است. در واقع ارتباطات ایجاد شده ناشی از تجهیز روستاهای کشور به خدمات تلفن ثابت، تلفن همراه و شبکه پهن باند، باعث می شود که مردم روستاها این امکان را داشته باشند تا بر بستر آن به تجارت و فروش محصولات خود بپردازند. محصولاتی که تا پیش از آن بیرون از دایره جغرافیایی روستا نرفته و امکان عرضه نداشته اند.
 
به عبارتی دیگر فناوری اطلاعات این فرصت را برای روستاییان فراهم می آورد تا با استفاده از زیرساخت ارتباطی کشور بتوانند به متقاضیان محصولات خود متصل شده تا با رونق کسب وکار خود، انگیزه زندگی در روستاها را به خانواده ها برگرداند. در این زمینه وزارت ارتباطات نیز بخش ویژه ای را به توسعه ارتباطات روستایی اختصاص داده است. بطوریکه در یک سال ونیم گذشته حجم پروژه های این حوزه به گونه ای بوده که تعداد روستاهای دارای ارتباطات کامل (اینترنت، تلفن و موبایل)، به ۲ برابر قبل رسیده است.
 
ضمن اینکه برآوردها نشان می دهد که سرعت رفع مشکلات ارتباطی روستاها، در حال حاضر ۱۰ درصد جلوتر از اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور است.
 
روابط عمومی وزارت ارتباطات با حضور در تعدادی از روستاهای دورافتاده کشور که پیش از آن، مهاجرت عادت مردم آنجا شده بود و گرد فقر و کسادی بر دیواره های روستا نقش بسته بود، گزارشی از آخرین تغییرات آن روستاها را پس از توسعه ارتباطات در آن، در قالب کلیپ های ۱۲ قسمتی ارائه کرده است. در این گزارشها عنوان شده که چطور توسعه ارتباطات روستایی توانسته خون زندگی را در رگ های آن روستاها جاری سازد.
 
پیش از این محمدجواد آذری جهرمی نیز در توئیتی از سازمانها و شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات خواسته بود که هزینه هدایای نوروزی خود را صرف توسعه روستای «درک» در استان سیستان و بلوچستان کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه توسعه ارتباطات می تواند دست دلالان را از سفره روستاییان کشور کوتاه کند، گفت: «روستاییان می توانند محصولات کشاورزی، صنایع دستی و حتی خدمات بوم‌گردی را به صورت مستقیم ارائه کنند و برای رفع نقایص ارتباطی و توسعه اینترنت روستایی با تمام توان پیش می رویم.»
 
برنامه هایی با عناوینی چون «اینترنت و توسعه روستای سفالگری کلپورگان»، «صنایع دستی – روستای خراشاد»، «کشاورزی – از تولید به مصرف»، «مدارس هوشمند روستایی»، «ارتقای بهداشت روستایی»، «اینترنت و بوم گردی روستایی»، «صادرات صنایع دستی – روستای بهمنی»، «بوم گردی – کسب و کار سالم»، «فروش اینترنتی صنایع دستی – روستای تنگ سرحه»، «بوم گردی – بازگشت به روستاها»، «پست بانک – امکانات رفاهی در روستاها» و «خانه بهداشت عشایری»، در کانال فیلم رسانه وزارت ارتباطات در دسترس قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.