تلفن همراه

فناوری

February 27, 2019
10:43 چهارشنبه، 8ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98013

ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم در آمریکا به تاخیر افتاد

در شرایطی که پیش بینی می شد، ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم در آمریکا در نیمه اول سال 2019 میلادی آغاز شود، حالا مشخص شده که خدمات مذکور در نیمه دوم سال 2019 ارائه می شوند.
 
به گزارش ورج، تی – موبایل یکی از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در آمریکا اعلام کرده که ارائه خدمات نسل پنجم خود را به مشترکان به تاخیر انداخته، زیرا گوشی های هوشمند سازگار با این شبکه های مخابراتی تا آن زمان در دسترس نبوده و حاضر نمی شوند.
 
پیش از این وریزون، اسپرینت و ای تی اند تی هم اعلام کرده بودند که ارائه خدمات نسل پنجم خود را به تاخیر می اندازند. مشکل اصلی آن است که شرکت های سازنده گوشی هنوز نتوانسته اند طیف متنوعی از گوشی های نسل پنجم را برای استفاده عموم مردم تولید کنند و قیمت معدود مدل های تولید شده از این گوشی هم بسیار بالاست.
 
پیش از این تی موبایل از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات نسل پنجم در حدود سی شهر آمریکا تا پایان سال 2018 خبر داده بود. البته در آن زمان قرار بود گوشی های نسل پنجم در ابتدای سال 2019 به وفور در دسترس باشند. اما این اتفاق در عمل رخ نداد و لذا زیرساخت های ایجاد شده هم بدون استفاده باقی می مانند.
 
علاوه بر کمبود گوشی های نسل پنجم، یک مشکل دیگر ناسازگاری طیف های فرکانسی شبکه های نسل پنجم با برخی گوشی های تولیدی است و تا زمان حل این مشکل برخی از این گوشی‌ها غیرقابل استفاده باقی خواهند ماند. هنوز ارزیابی دقیقی در مورد زمان برطرف شدن این مشکلات وجود ندارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.