بازار سرمایه

باMWC19: تاکید نوکیا بر تمرکز 5G بر خدمات صنعتی به جای کاربران خانگی

 

nokia-cto-calls-800x800.02dd8539499a.jpg

 

«مارکوس ولدون» مدیر فناوری نوکیا و مدیر شرکت توسعه Bell Labs بر این باور است که اپراتورهای موبایلی با تغییر استراتژی خود و تمرکز بر واحدهای صنعتی به جای کاربران خانگی به فرآیند رشد خود برمی‌گردند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) او طی «نشست GTI» که روز گذشته در حاشیه کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 2019) در بارسلونای اسپانیا برگزار شد توضیح داد: «حجم زیادی از نوآوری‌ها و قابلیت‌های بالقوه شبکه 5G در انتظار اپراتورهای موبایلی است، ولی نگران آن هستم که شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی مسیر رااشتباه بروند. ما به عنوان بخشی از این صنعت تصمیم داریم تمرکز بیشتری بر بخش خدمات مصرفی مشترکان داشته باشیم».

مشترکان می‌توانند مزایای بیشتری را تحت شبکه 5G به دست آورند، با این وجود پیشرفت‌های آتی در این عرصه در بخش صنعتی صورت می‌گیرد و شرکت‌های مخابراتی باید به این مسئله توجه داشته باشند.

ارزش شرکت‌های مخابراتی طی یک دهه گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های ارایه دهنده پلتفرم‌های ارتباطی از جمله گوگل، فیسبوک و آمازون توانسته‌اند چندین برابر رشد کنند.

«مارکوس ولدون» در این زمینه اظهار داشت: «این فضا تغییر نخواهد کرد، مگر آنکه شرکت‌های مخابراتی هدفگیری بهتری برای تمرکز اصلی خود داشته باشند. ما می‌بایست روی بخش‌های جدید با ارزش افزوده تمرکز کنیم و از جمله این بخش‌ها می‌توان به لبه فناوری، خدمات پردازش ابری، سیستم‌های پیشرفته با قابلیت محاسباتی بالا و سیستم‌های مرتبط با هوش مصنوعی اشاره کرد».

مدیر فناوری نوکیا اظهار داشت در بخش خدمات مصرفی مبتنی بر گوشی های هوشمند مهم ترین اتفاقات به تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی و سرویس های وابسته به آنها ختم می شود. در حوزه صنعتی نیز زیرمجموعه‌های فراوانی را پیش‌رو داریم که از مهم‌ترین آنها می‌توان تعاملات لحظه به لحظه با ماشین آلات، کاهش قابل ملاحظه زمان تاخیر، پردازش‌ها و محاسبات با سرعت بالا و اینترنت اشیا اشاره کرد.

 


​​