اپراتورها

بازار سرمایه

تحلیل بازار

رگولاتوری

February 28, 2019
0:23 پنجشنبه، 9ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98023

باMWC19: افزایش نگرانی اپرتورهای بزرگ برای سرمایه‌گذاری روی 5G

 

andrew-penn.png

 

مدیران عامل سه اپراتور موبایلی بزرگ طی نشستی که در حاشیه کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 2019) در بارسلونای اسپانیا برگزار شد اعلام کردند نسبت به سرمایه‌گذاری‌های مربوط به ساخت و راه‌اندازی شبکه مخابراتی 5G نگرانی‌های فراوان دارند، زیرا سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شبکه 4G چندان سودآور نبوده است و درآمدهای حاصل از آن با توجه به شرایط بازار رقابتی و مقررات موجود رضایت آنها را جلب نکرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «اندرو پِن» مدیرعامل شرکت مخابراتی «تلِسترا» در این نشست توضیح داد بازگشت سرمایه برای اپراتورهای موبایلی جهان رشد یک رقمی را دنبال می‌کند که این اتفاق رضایت بخش نیست و البته در برخی مناطق میزان درآمدها کاهش یافته است.

او گفت اپراتورها باید برای سرمایه‌گذاری جدید به این سوال پاسخ‌ دهند که «چگونه می‌توانیم به این سطح از اطمینان برسیم که با روی کار آمدن شبکه مخابراتی 6G فرصت‌های مربوط به شبکه 5G را از دست نمی‌هیم؟»

«مایک فرایز» مدیرعامل شرکت مخابراتی «لیبرتی گلوبال» نیز اذغان داشت بیشتر اپراتورهای اروپا در مورد هزینه‌های راه‌اندازی شبکه مخابراتی 5G بسیار نگران هستند و در مورد مدل کسب و کار خود هنوز به قطعیت نرسیده‌اند.

«خاتم دویدار» مدیرعامل شرکت مخابراتی «اتصالات» نیز توضیح داد بازارهی مختلف نیازهای متفاوتی را شامل می‌شوند و باید توجه داشته باشیم اپراتورهای موبایلی در بسیاری از بازارهای نوظهور با شبکه 4G اشباع شده‌اند و با این وجود هنوز اصل سرمایه‌گذاری صورت گرفته به آنها برنگشته است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.