تحلیل بازار

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

March 1, 2019
2:47 جمعه، 10ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98036

باMWC19: هوش مصنوعی شبکه 5G را خودکار می‌کند

«کارسی والتاری» مدیر توسعه مخابراتی اپراتور «الیزا» در حاشیه یکی از نشست‌های برگزار شده در کنگره جهانی تلفن همراه اعلام کرد هوش مصنوعی «توانایی بالقوه‌» و قابلیت‌های فراوانی را برای خودکارسازی شبکه‌های مخابراتی ارایه می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا با افزایش کیفیت، میزان رضایتمندی مشترکان هم ارتقا یابد.

housh masnooee.jpg

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این اتفاق به معنی این است که اپراتورهای موبایلی با کمک گرفتن از فناوری هوش مصنوعی بتوانند خدمات گسترده‌تر و بهتری به مشترکان خود ارایه دهند و در عوض در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

خانم والتری توضیح داد اپراتور موبایلی «الیزا» که در کشور فنلاند فعالیت می‌کند و همچنین یک شعبه از آن به مشترکان کشور استونی خدمات می‌دهد، از فناوری هوش مصنوعی برای پیش‌بینی نقص‌ها و اختلالات شبکه استفاده می‌کند و پیش از وقوع این اتفاق جلوی آنها را می‌گیرد. این فناوری همچنین برای برنامه‌ریزی‌های مخصوص شبکه هم به کار گرفته می‌شود.

در آینده نزدیک هوش مصنوعی به عنوان ابزار بهینه‌سازی پویا در شبکه‌های مخابراتی 5G مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدیر توسعه مخابراتی اپراتور «الیزا» پیش‌بینی کرده است که با روی کار آمدن نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی، دیگر اپراتورهای جهان علاقمند به استفاده از هوش مصنوعی خواهند شد.

با روی کار آمدن شبکه 5G انعطاف بیشتری در عرصه مخابراتی فراهم می‌شود و به عنوان مثال بررسی مقطعی شبکه این امکان را فراهم می‌کند تا عملکرد مناسب آن برای پشتیبانی از سرویس‌های خاص یا امکان ارایه خدمات با حداقل تاخیر بررسی شود. شبکه مخابراتی 5G به کمک فناوری هوش مصنوعی می‌تواند وارد عرصه‌های جدید از جمله حوزه اینترنت اشیا شود.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.