اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

تحلیل بازار

فناوری

March 2, 2019
2:36 شنبه، 11ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98041

باMWC19: پروژه «شهر هوشمند 3.0» زیر نظر فناوری 5G

37d606907fc1e8f032d083860cdbe58d.jpg

 

در حالی که نوآوری در شهرهای هوشمند بیشتر می‌شود، کارشناسان این عرصه دریافته‌اند که تمرکز شرکت‌های فعال در توسعه شهرهای هوشمند اهداف خود را تغییر داده‌اند و مدل‌های کسب و کار در این زمینه عوض شده است تا صاحبان شهرهای هوشمند بتوانند ضمن به دست آوردن درآمد بیشتر از خدمات الکترونیک، میزان رضایتمندی کاربران را هم افزایش دهند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «مرینالینی اینگرام» مدیر مرکز ارتباطات شهرهای هوشمند در شرکت مخابراتی ورایزن در جریان نشستی که در پایان کنگره جهانی تلفن همراه برگزار شده بود توضیح داد صنعت شهرهای هوشمند در حال تکامل است و این حرکت رو به جلو در مرحله نخست روی خدمات جدید و راه‌حل‌های نوآورانه تمرکز دارد، فاز دوم توسعه شهرهای هوشمند روی استقرار یکپارچه خدمات تمرکز دارد و در فاز سوم پروژه «شهر هوشمند 3.0» به عنوان یک مدل عملیاتی در سراسر جهان اجرا می‌شود.

اینگرام توضیح داد مهم‌ترین عاملی که آینده موفق شهرهای هوشمند را تضمین می‌کند روی کار آمدن نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G است و در این زمینه پیش‌بینی می‌شود فعالان در این عرصه با فاصله زمانی کوتاه زیرساخت‌های لازم را برای توسعه هرچه بیشتر آنها فراهم کنند.

«مایکل زتو» مدیر مرکز شهرهای هوشمند شرکت مخابراتی AT&T که در این نشست حضور داشت نیز به این مسئله اشاره کرد که مقیاس‌پذیری مهم‌ترین عامل در این زمینه محسوب می‌شود و فعالان این حوزه می‌بایست برای پیشبرد اهداف خود پشتیبانی از عرصه گسترده‌تر و خدمات رسانی وسیع‌تر را مد نظر قرار دهند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.