بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

March 4, 2019
16:56 دوشنبه، 13ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98096

گزارش بلومبرگ: شرکت‌های مرتبط با ارز دیجیتال برای افتتاح حساب بانکی با مشکل مواجه هستند

به گزارش نشریه معتبر مالی بلومبرگ، در تاریخ  ۳ام مارس (۱۲ا اسفند ماه)، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی صنعت ارزهای دیجیتال همچنان برای افتتاح حساب بانکی با مشکل مواجه هستند.
 
در این گزارش همچنین، شکایت سم بنکمن-فِراید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی حوزه‌ی معاملات ارزهای دیجیتال آلامِدا (Alameda) در خصوص این موضوع مطرح شده است. وی در این باره گفته است که این جواب روتین که می‌گویند به شعبه‌ی محلی بانک چیس خودتان بروید، در خصوص ارزهای دیجیتال جوابگو نخواهد بود.
 
بنکمن فراید همچنین در این خصوص افزود که ارائه‌ی سرویس به کسبه‌ی حوزه‌ی ارزهای دیجیتال از سوی بانک‌ها، کار غیرقانونی نیست اما عدم پذیرش آنان برای به کارگیری منابع جهت حل این موضوع، دردسر بزرگی است.
 
بلومبرگ همچنین اشاره کرد که در حالی که بانک‌های بزرگ‌تر، از ارائه‌ی سرویس به شرکت‌های حوزه‌ی ارزهای دیجیتال سر باز می‌زنند، شرکت‌های کوچک‌تر در تلاش برای در دست گرفتن این حوزه‌ی محروم از سرویس در بازار هستند.
 
مثالی که در همین رابطه در گزارش آمده است، بانک سیلورگیت (Silvergate) واقع در سن دیگو کالیفرنیا است که توانست در نوامبر ۲۰۱۸ در عرضه اولیه سهام خود، از کسب‌وکارهای فعال در صنعت ارزهای دیجیتال ۴۰ میلیارد دلار به دست آورد.
 
بنابر این گزارش‌های به‌دست‌آمده، سونی سینگ (Sonny Singh)، مدیر ارشد ارتباطات شرکت بیت‌پی (BitPay)، پردازشگر سیستم پرداخت ارزهای دیجیتال به همراه رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به عنوان مشاور، چنین اذعان داشتند که بانک‌های بسیاری از این شرکت روی برگردانده‌اند.
 
به گفته‌ی بلومبرگ، گروه NKB، شرکت مشاوره و بازرگانی و سرمایه‌گذار در حوزه‌ی بلاک چین، نمونه‌ی دیگری از آن دسته شرکت‌هایی است که درگیر ایجاد روابط بانکی بوده است.
 
بِن سِبلی (Ben Sebley)، رئیس دفتر کارگزاری گروه NKB، اظهار داشت: انکار بانکداری پایه، دیوانگی است، مانع از رشد بخش‌ها می‌شود و شرکت‌ها را مجبور می‌سازد تا برای حل این مشکل، خلاقیت به خرج بدهند. بانک‌ها بیش از حد محتاط هستند.
 
همان‌طور که سایت خبرگزاری کوین تلگراف نیز گزارش داده بود، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بلاک چین جزیره‌ی مالت نیز در تلاش برای افتتاح حساب بانکی هستند.
 
همچنان، در اواخر ماه فوریه، بانک سوئیسی جولیوس بائر (Julius Baer) اعلام کرد که با همکاری یک موسسه‌ی مالی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به نام سِبا کریپتو (Seba Crypto)، قصد دارد برای مشتریان خود امکان دسترسی به خدمات دارایی‌های دیجیتال را فراهم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.