اپراتورها

تلفن همراه

March 6, 2019
16:20 چهارشنبه، 15ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98147

جهرمی: شرکت‌های ارزش افزوده از وزارت ارتباطات مجوز ندارند

وزیر ارتباطات با بیان این‌که شرکت‌های ارزش افزوده و USSD مجوزی از وزارت ICT ندارند و فعالیت آن‌ها مطابق قانون تجارت است، گفت: اگر فعالیت این شرکت‌ها باید با اخذ مجوز از وزارت ICT باشد، تبلیغ یا فعالیت آن‌ها سریعاً در صداوسیما متوقف شود.
 
پس از آنکه تعداد بسیاری از کاربران اپراتورهای تلفن همراه طی روزهای گذشته اعلام کردند پیامک تأیید رأی به یک برنامه‌ی تلویزیونی برایشان ارسال شده، در حالی که آن‌ها اصلاً در این رأی‌گیری شرکت نکرده بودند و یا رای‌شان برنامه دیگری بوده است، ارسال این پیامک‌ها و تغییر نام برنده‌ی برنامه تلویزیونی موجب شد کاربران نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند؛ این موضوع از اختلال در سامانه رأی‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم حاکی بود.
 
‎پس از آن، روابط عمومی معاونت سیما در خبری اختلال در سیستم رأی‌گیری را تأیید کرد و آن را به استقبال مردم از نظرسنجی نسبت داد. در این خبر اعلام شد، «رای‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم که از ۲۳ بهمن شروع شد، تا پنجشنبه ۹ اسفند بیش از ۴۰ میلیون رأی در سامانه USSD و روبیکا به خود اختصاص داد، اما ایجاد اختلال در این سامانه حاشیه ساز شد.»‬ روابط عمومی معاونت سیما هم‌چنین اعلام کرد، اصالت آرای رسیده در بازه زمانی بروز اختلال، در حال بررسی است.
‎اما محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – همان زمان اعلام کرد آرای اعلام‌شده، واقعی نیستند و از بررسی این موضوع و ارسال نتایج به صداوسیما و پلیس فتا خبر داد. با وجود این، پس از آن دبیر جشنواره تلویزیونی جام جم مدعی شد «جابجایی آرای نظرسنجی محبوب‌ترین برنامه صداوسیما را شرکتی که از وزارت ارتباطات مجوز دارد، انجام داده است.»، اما سیدجمال هادیان -رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- این ادعا را رد کرده و گفت: تغییر آرا در شرکت طرف قرارداد تبلیغات انحصاری صدا و سیما صورت گرفته است که هیچ مجوزی از وزارت ارتباطات ندارد.
 
در این راستا وزیر ارتباطات، امروز با تاکید بر شفاف‌سازی در این زمینه در پست توئیتری نوشت: ‏شرکت‌های ارزش افزوده و USSD مجوزی از وزارت ICT ندارند و فعالیت آن‬‌ها مطابق قانون تجارت است، اگر آنگونه که در بخش‌های خبری دیشب سیما طرح شد، فعالیت آن‌ها باید با اخذ مجوز از وزارت ICT باشد، مطابق مصوبه ۱۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات، تبلیغ یا فعالیت آن‌ها سریعاً در صداوسیما متوقف شود.
 
همچنین محمدجعفر نعناکار -مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات- در توئیتری تاکید کرد که موضوع مصوبه، لزوم ایجاد فضای رقابتی سالم و ⁧ شفاف⁩، ایجاد روال‌های هماهنگ و شفاف در تبلیغات و انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیصلاح در خصوص تبلیغات خدمات پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.