سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 6, 2019
17:29 چهارشنبه، 15ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98164

ورود لپ‌تاپ‌های میان رده جدید به بازار

لپ‌تاپ‌هایی که اخیرا به بازارهای دیجیتال ارائه شده‌اند با آنچه در بازارها به‌عنوان محصولات رده‌بالا سراغ داریم متفاوت‌اند، آنها تا حدودی میان‌رده محسوب می‌شوند اما تازگی ارائه آنها این ویژگی را دارد که خریداران بتوانند هنگام خرید با نگاهی دقیق آنها را انتخاب کنند. تغییرات در برخی ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌های جدید موجب شده که قیمت آنها نیز تا حدودی کاهش یافته و امکان خریداری آن از سوی کاربران بیشتر شود.
 
ورود لپ‌تاپ‌های میان رده جدید به بازار
در ادامه توضیحاتی از سه لپ‌تاپ جدید که به بازارهای جهان راه یافته‌اند آورده شده است.  لنوو در کنگره جهانی موبایل بارسلون چند لپ‌تاپ جدید معرفی کرد و لپ‌تاپ‌های میان‌رده سری IdeaPad از آن دسته‌اند. در این رونمایی از این وان‌های جدید C۳۴۰،S۳۴۰ و S۵۴۰ به خانواده محصولات لنوو اضافه شده‌اند.  قرار است تمام این مدل‌های جدید در نسخه‌های ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی باشند و مدل C۳۴۰ یک محصول قابل تبدیل به حالت‌های مختلف است؛ بنابراین یک نمایشگر لمسی و پشتیبانی از قلم فعال روی آن حضور خواهد داشت. مدل‌های S۳۴۰ و S۵۴۰ بدنه‌های باریک‌تری دارند و حاشیه‌های نمایشگر آنها حالا از مدل‌های قبلی کمتر شده و رنگ صورتی و آبی جذابیت ویژه‌ای به ظاهر آنها داده  است. خریداران می‌توانند آنها را با پردازنده‌های‌ ای‌ام‌دی یا اینتل سفارش دهند. قیمت‌گذاری این محصولات جدید از ۳۷۰ دلار برای مدل S۳۴۰، قیمت ۷۳۰دلار برای مدل S۵۴۰، قیمت ۴۴۰ دلار برای لپ‌تاپ C۳۴۰ آغاز شده است و همچنین کارمندان می‌توانند کروم بوک اینترپرایز Lenovo ۱۴e و مدل ۱۴w Enterprise را به ترتیب با قیمت‌های ۲۷۹ دلار و ۲۹۹ دلار سفارش دهند.
 
میت‌بوک ایکس پرو و میت‌بوک ۱۴ هوآوی
نسل جدیدی از لپ‌تاپ هوآوی میت‌بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro) و هوآوی میت‌بوک (۱۴ Huawei MateBook) نیز اخیرا معرفی شده‌اند. میت‌بوک ۱۴ یک عضو جدید برای خانواده میت‌بوک‌ها است که روی عملکرد آن تمرکز ویژه‌ای شده است.  در هوآوی میت‌بوک ایکس پرو از پردازنده‌های Core i۷-۸۵۶۵U یا Core i۵-۸۲۶۵U استفاده شده که در مصرف انرژی آنها تاثیر بسزایی دارد. در این مدل جدید کارت گرافیک GeForce MX ۲۵۰ GDDR۵ VRAM با ظرفیت ۲ گیگابایتی جایگزین مدل MX۱۵۰ GDDR۵ VRAM شده تا عملکرد بهتری را ارائه کند. پیکربندی‌های حافظه هوآوی میت‌بوک ایکس پرو جدید نیز شامل ۸ یا ۱۶ گیگ رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی PCIe NVMe SSD می‌شود. یک نمایشگر ۹/ ۱۳ اینچی با وضوح ۳۰۰۰×۲۰۰۰ در جلوی قاب این لپ‌تاپ قرار دارد که حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگ sRGB و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ را ارائه می‌دهد.
 
یک باتری ۴/ ۵۷ وات ساعتی این نمایشگر را روشن نگه می‌دارد. در حالی که عمر باتری نسل پیشین این لپ‌تاپ نیز خوب بود، اما هوآوی وعده می‌دهد که حتی از گذشته نیز عمر باتری بهتر شده است. اسکنر اثر انگشت به‌عنوان یک گزینه اضافی امنیتی وجود دارد. وبکم آن اما یک مگاپیکسلی باقی‌مانده که برای سال ۲۰۱۹ چندان گزینه جذابی نیست. هرچند ممکن است این تصمیم برای کاهش قیمت باشد، همچنین یک درگاه USB-۳ تاندربولت ۳، دو درگاه USB-C استاندارد و یک درگاه USB-A ۳.۰ استاندارد را می‌توانید روی بدنه این لپ‌تاپ مشاهده کنید. اما MateBook ۱۴ هوآوی از همان ویژگی‌هایی بهره می‌برد که معرف این رده از محصولات هوآوی است: نمایشگر فول‌ویو، کیفیت ساخت مرغوب، طراحی و عملکرد خوب.  میت‌بوک‌های جدید Huawei نمایشگری فول‌ویو با نسبت ابعاد ۳:۲ دارند که قابلیت جابه‌جایی خوبی دارد. این نمایشگر بدون حاشیه است و از ۱۰ نقطه لمس پشتیبانی می‌کند. میت‌بوک ۱۴ هوآوی به یک پردازنده نسل هشتمی اینتل از سری Core و کارت گرافیکی GeForce مجهز شده است و خنک‌کننده‌ای قوی‌تر دارد تا در انتقال گرما بهتر عمل کند. ظرفیت باتری بالای این مدل در کنار قابلیت هوشمند صرفه‌جویی در مصرف انرژی هوآوی باعث شده است طول عمر باتری این نوت‌بوک به حداکثر برسد.
 
لپ‌تاپ HP Pavilion
لپ‌تاپ گیمینگ پاویلیون اچ پی (HP Pavilion) از پردازنده چهار هسته‌ای i۵-۸۳۰۰H اینتل با فرکانس ۳/ ۲ گیگاهرتز و ۸ مگابایت حافظه کش برخوردار است که می‌تواند تا ۴ گیگاهرتز افزایش پیدا کند. ۸ گیگابایت حافظه اس‌دی‌رم از نوع پنل‌های DDr۴-۲۶۶۶، یک ترابایت هارد ساتا با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه، نمایشگر ۶/ ۱۵ اینچی IPS مات با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل، کارت گرافیک GeForce GTX ۱۰۵۰ Ti انویدیا با ۴گیگابایت حافظه رم GDDR۵ اختصاصی، کیبورد با نور پس زمینه به همراه قیمت مختص اعداد، HP Imagepad، وای فای ۸۰۲.۱۱b/ g/ n/ ac، بلوتوث ۵، ورودی کارت حافظه اس‌دی، یک پورت یو‌اس‌بی تایپ سی Gen ۱ (سرعت انتقال تا حداکثر ۵ گیگابیت بر ثانیه)، ۳ پورت یو‌اس‌بی۱/ ۳ از نوع  Gen ۱، یک پورت اچ دی ام‌ای ۰/ ۲، یک پورت RJ-۴۵، یک پورت ترکیبی مخصوص هدفون و میکروفون از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ گیمینگ میان‌رده به‌شمار می‌روند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.