بازار سرمایه

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گجت

لبه تکنولوژی

March 6, 2019
22:38 چهارشنبه، 15ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98169

باMWC19: سرمایه‌گذاری گسترده کوالکام برای توسعه دستیارهای هوشمند صوتی

e3044133.jpg

 

راه‌اندازی فناوری‌های جدید برای پشتیبانی از نسل بعدی محصولاتی که مبتنی بر فرمان‌های صوتی کاربر فعالیت می‌کنند اندکی پیچیده است و این فضا نیازمند کارشناسان زبده در حوزه‌های مختلف از جمله پردازش، ارتباطات، کیفیت صدا و هوش مصنوعی است تا کاربران بتوانند به دستگاه‌های بهتر و پیشرفته‌تر دسترسی داشته باشند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «کریس هاوِل» مدیر مرکز توسعه خدمات کاربری و بلوتوث در شرکت کوالکام طی سخنرانی خود در کنگره جهانی تلفن همراه به این مسئله اشاره کرد که اگر کارشناسان و متخصصان جدید به این حوزه اضافه نشوند، فناوری‌های مبتنی بر فرمان‌های صوتی کاربران که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند در آینده نزدیک از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

او گفت: «در این حوزه بخش‌های مختلفی وجود دارد که ما تاکنون هیچ اقدامی برای آنها انجام نداده‌ایم». کوالکام در حال حاضر تمرکز اصلی خود را بر توسعه سیستم‌های مبتنی بر صوت و دستیارهای دیجیتالی متمرکز کرده است تا تجارب کاربری در این زمینه را ارتقا دهد.

در حالی که قرار است در آینده نزدیک این قابلیت برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های کاربدری عرضه شود، شرکت کوالکام توضیح داد کاربران می‌توانند به زودی این فناوری را از هدست‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی خود مورد استفاده قرار دهند.

هاول اظهار داشت شرکت کلوالکام تمرکز و سرمایه‌گذاری ویژه برای توسعه فناوری‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته انجام داده است تا سیستم‌های دریافت صدا به صورد دقیق و مشخص عمل کنند و از آنها بتوانیم در نسل آتی خودروها نیز بهره‌مند شویم.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.