تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

March 11, 2019
17:52 دوشنبه، 20ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98226

فیروزآبادی: امیدواریم ارز دیجیتال ملی به زودی اجرایی شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بحث ارز دیجیتال از آن دست مقوله‌هایی است که بازار آن حسابی داغ است اما هنوز درباره آن تصمیم‌های نهایی اتخاذ نشده و امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.
 
«ابوالحسن فیروزآبادی» روز شنبه در حاشیه پنجمین همایش ملی فضای مجازی پاک در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره اینکه ابلاغیه دور دوم حمایت از دو پیام‌رسان داخلی در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت:
 
ابلاغیه در توافقی بود که پیام‌رسان‌ها و وزارت ارتباطات در مرکز ملی تشکیل جلسه دادند و بر اساس آن مشخص شد وزارت ارتباطات دیتاسنتر بزرگی را در ایستگاه بومهن در اختیارشان قرار داده است.
 
وی افزود: مورد دیگر این بود که دو پیام‌رسان را به شبکه مخابرات متصل کنند ولی متأسفانه آمادگی بومهن برای انجام آن کُند است و اتصال به شبکه نیز صورت نگرفته است.
 
فیروزآبادی در خصوص سیاست‌هایی که برای ارز ملی اتخاذ خواهد شد، گفت: این طرح در کمیسیون اقتصادی دولت در مرحله نهایی است، در آنجا تقسیم‌کاری صورت گرفته و بخشی از مصوبات آن جلسه که باید بانک مرکزی انجام می‌داد به‌صورت کراود سورسینگ (انبوه سپاری یا جمع سپاری) در سایت انجام دادند که توسط مردم نظرسنجی و تکمیل شود.
 
او در پایان ابراز امیدواری کرد ارز دیجیتال ملی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و بورس و اوراق بهادار مورداستفاده قرار بگیرد.
 
رمز ارز یا ارز دیجیتال (cryptocurrency) یکی از انواع ارز مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به‌صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود.
 
ارزهای رمزنگاری شده که پدیده‌ای نوظهور به شمار می‌آیند، می‌توانند مانند سایر ارزهای فیات (بدون پشتوانه) قابلیت مبادله، انجام تراکنش و خرید آنلاین داشته باشند. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز ایجاد شد و از آن زمان تاکنون ارزهای رمزنگاری شده متعددی ایجاد شده که بسیاری از آن‌ها ارزهای جایگزین بیت کوین نیز نامیده می‌شوند.
 
ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز کنترل می‌شوند که در مقابل نظام‌های بانکداری متمرکز قرار می‌گیرد؛ غیرمتمرکز سازی در ارزهای دیجیتال از طریق تکنولوژی بلاک چین امکان‌پذیر شده است که خود یکی از انواع دفتر کل توزیع‌شده محسوب می‌شود.
 
به گزارش ایرنا، پنجمین همایش ملی فضای مجازی پاک با رویکرد و شعار «صیانت؛ لازمه توسعه فضای مجازی» و با حضور مسئولان، صاحب‌نظران، اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
 
رابطه صیانت و توسعه در فضای مجازی، کودک و نوجوانان در فضای مجازی، نقش ویژه پلت فرم‌ها در صیانت و توسعه، دکترین فضای مجازی پاک در آینده‌پژوهی تولید و عرضه خدمات و محتوا از مهم‌ترین محورهای این همایش بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.