رسانه‌های اجتماعی

March 11, 2019
18:15 دوشنبه، 20ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98227

حذف خبرهای ضد واکسیناسیون از سوی فیس بوک

با توجه به اطلاعات غلطی که بتازگی درامریکا درباره خطرناک بودن تزریق واکسن به کودکان در فضای مجازی منتشر شده است، «مارک زاکربرگ»، بنیانگذار فیس‌بوک تصمیم گرفت نسبت به این موضوع و اکانت‌های انتشار دهنده چنین خبرهایی واکنش نشان دهد.
 
در همین راستا زاکربرگ قرار است همه اطلاعات غلط مربوط به این موضوع را از شبکه اجتماعی فیس‌بوک و همچنین اینستاگرام حذف کند. همچنین طبق اطلاعیه فیس بوک، هرگونه تبلیغات درباره تزریق واکسن که حاوی اطلاعات غلط و گمراه‌کننده باشد از دو پلتفرم اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک حذف خواهد شد.
«مونیکا بریکرت» معاون بخش سیاست جهانی فیس‌بوک دراین باره گفت: ما می‌خواهیم اطلاعات دقیق تری از سوی کارشناسان در زمینه واکسیناسیون در اختیار کاربران قرار بگیرد و به همین دلیل هم تلاش کرده‌ایم تا پست‌هایی که به ترویج اخبار بر ضد واکسیناسیون می‌پردازد، در هشتگ‌ها و همچنین جست و جوی اینستاگرام مشاهده نشود.
به گفته وی، فیس‌بوک در این زمینه نیز سیاستی مشابه مقابله با اخبار جعلی اتخاذ کرده است تا بتواند با چنین محتواهای نادرستی مبارزه کند.«بریکرت» همچنین یادآور شد: ما در گام نخست تنها تلاش می‌کنیم تا چنین محتواهایی در بخش جست و جوی فیس‌بوک و همچنین اینستاگرام براحتی در اختیار کاربران قرار نگیرد ولی اگر اکانت‌های ترویج دهنده چنین موضوعاتی یا آگهی‌های تبلیغاتی با مضمون زیر سؤال بردن واکسیناسیون کودکان همچنان به کار خود ادامه بدهند بی‌شک واکنش ما شدیدتر خواهد بود.
در صورت پافشاری این اکانت‌ها بر ایجاد محتواهای غلط، احتمالاً سیاست مسدودسازی و تعلیق چنین اکانت‌هایی را در پیش خواهیم گرفت. وی ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات آموزشی بیشتری در زمینه اهمیت و ضرورت تزریق بموقع واکسن در اختیار کاربران خود قرار دهیم تا بتوان با محتواهای نادرست مقابله کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.