رگولاتوری

March 11, 2019
18:52 دوشنبه، 20ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98238

اپراتور رادیو ترانک عمومی،تامین‌کننده نیاز ارتباطی متقاضیان شبکه‌های اختصاصی رادیویی است

معاون امور رادیوئی رگولاتوری اعلام کرد: متقاضیان جدید ایجاد و بهره‌برداری از شبکه رادیوئی اختصاصی که در منطقه تحت پوشش شبکه رادیو ترانک عمومی کشور قرار دارند، لازم است تا نیاز فرکانسی خود را از طریق شبکه مذکور تامین کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسترن محسنی با اشاره به اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی به شرکت های‌وب و همچنین به منظور فراهم نمودن امکان استفاده هرچه بیشتر و بهینه از طیف امواج رادیوئی که منبعی محدود است، گفت: متقاضیانی که از قبل دارای شبکه رادیوئی اختصاصی بوده‌اند، در صورتی که در زمان درخواست برای تمدید و یا توسعه، شبکه رادیوئی مورد تقاضای آنها در محدوده تحت پوشش شبکه اپراتور ترانک عمومی قرار داشته باشد، پس از بررسی کارشناسی در رگولاتوری، براساس تصمیم کمیسیون فنی بی‌سیم‌های اختصاصی در مورد درخواست آنها مبنی بر ادامه شبکه رادیوئی اختصاصی سنتی و یا بهره‌برداری از شبکه رادیوئی ترانک عمومی تصمیم‌گیری می‌شود.
وی تاکید کرد: مهلت زمانی متقاضیانی که به سمت اپراتور ترانک عمومی هدایت می شوند برای آنکه نتیجه اقدامات و تعاملات خود را به رگولاتوری اعلام نمایند، حداکثر دو ماهه در نظر گرفته شده است و چنانچه در این بازه زمانی هیچ بازخوردی از متقاضیان به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال نشود، به معنی تامین ارتباط رادیوئی از سوی اپراتور رادیو ترانک یا انصراف متقاضی درخواست کننده می‌باشد و براساس تصمیم کمیسیون فنی بی‌سیم‌های اختصاصی، متقاضی تا یکسال پس از آن زمان نمی‌تواند درخواست جدیدی را به سازمان ارسال کند.
محسنی درباره وضعیت متقاضیانی که نیاز ارتباطی آنها از سوی اپراتور رادیو ترانک برآورده نشده تصریح کرد: در صورتیکه در بازه زمانی دو ماهه درخواست متقاضیان از سوی اپراتور رادیو ترانک پاسخ داده نشود یا در این پروسه، متقاضیان شکایتی داشته باشند، رگولاتوری براساس مستندات مربوط موضوع را در کمیسیون فنی بی‌سیم‌های اختصاصی بررسی و تعیین تکلیف می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.