تلفن همراه

گوشی

March 16, 2019
17:42 شنبه، 25ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98281

دلیل خطا در رجیستری گوشی مسافری

سامانه ثبت و رجیستری گوشی های تلفن همراه (همتا) در اطلاعیه ای، دلیل مشکل به وجود آمده در رجیستری برخی گوشی های مسافری را اعلام کرد.
 
هفته گذشته سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک، امکان اتصال آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) را فراهم کرد. با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک می‌شود.
 
اما با وجود این امکان، چند روزی است که برخی مسافران برای رجیستری گوشی خود در سامانه گمرک، با پیام خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوند.
 
به دنبال مشکل پیش آمده برای این مسافران در زمینه ثبت گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا)، در اطلاعیه‌ای در این باره توضیح داد.
 
در این اطلاعیه آمده است: «مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه و گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، با خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوید، به این نکته توجه داشته باشید که این خطا به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما، پیش از برقراری ارتباط آنلاین گمرک و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده است. ولی بعد از برقراری ارتباط برخط (آنلاین) ، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.»
 
همتا تاکید کرد که «اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای آنها ارسال می‌شود.»
 
پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می‌شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و کاربر تلفن همراه می‌تواند از طریق درگاه‌های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.