تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 16, 2019
18:50 شنبه، 25ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98300

فیروزآبادی خبر داد: تدوین سند هویت معتبر در فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تدوین سند هویت معتبر در فضای مجازی خبر داد و گفت: در صورتی که این نظام در کشور حاکم شود کسب و کارهای نوپا توسعه پیدا می‌کند.
 
ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه نظام هویت معتبر در فضای مجازی در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار دارد و در چند جلسه نیز مورد بررسی قرار گرفته، گفت: هدف از ایجاد این نظام استقرار زیست بوم زیرساخت تعاملات آزادانه، سالم و پویا با رعایت حقوق فردی و اجتماعی در فضای مجازی است.
 
وی ادامه داد: این موضوع که زمینه روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فناورانه را بین کاربران فضای مجازی فراهم می‌کند باعث توسعه کسب و کارهای دیجیتال، رسانه‌ها و خدمات اداری دولتی خواهد شد.
 
فیروزآبادی با بیان اینکه در این سند سطوح تأمین اطلاعات هویت دیجیتالی را به تناسب نوع تعامل کاربر، صیانت از حریم شخصی افراد و حقوق عمومی جامعه دیده‌ایم اضافه کرد: در صورتی که این سند تصویب شود میزان اطلاعاتی که نیاز است یک کاربر به آن دسترسی داشته باشد بر اساس اطلاعات مورد اعتماد ارائه خواهد شد.
 
وی گفت: بحث این است که ما قصد داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم که در مناسبات و تعاملات اداری نیاز نباشد که از مدارک تکراری استفاده کنیم و هم بخش دولتی و خصوصی تنها به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.
 
فیروزآبادی با اشاره به اینکه دسترسی به این اطلاعات بر اساس سطوح تعیین شده مورد اعتماد خواهد بود، گفت: در این صورت اگر ما بتوانیم این سند را به طور شبکه ای در کل کشور حاکم کنیم کسب و کارها به شدت توسعه پیدا خواهند کرد.
 
وی نظام هویت معتبر را یکی از مجموعه‌های نظام حکمرانی فضای مجازی عنوان کرد و افزود: این موضوع به عنوان اولین دستورکار در دست بررسی و تصویب شورای عالی فضای مجازی قرار دارد.
 
به گفته وی، تأمین ادله دیجیتال در ثبت و اعطای شناسه‌های فضای مجازی، رعایت امنیت اطلاعات هویت در این فضا، اعطای گواهی موثق، مرتبط بودن اطلاعات هویتی پایه فضای مجازی با فضای فیزیکی و نیز تعامل پذیری از جمله موضوعات مورد بحث در این سند در فضای مجازی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.