اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 18, 2019
14:58 دوشنبه، 27ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98339

مردم ایران چه ویدیوهایی را دوست دارند

 تیم فنی آپارات، مجموعه‌ اطلاعات سال 97 را از سرور استخراج و اطلاعات مورد نیاز را بر اساس تعداد نمایش، تعداد بازید، تیتر و تگ مرتب کرده که در نتیجه، اطلاعات جالب توجهی به دست آمده و نشان می‌دهد مردم ایران چه ویدیوهایی را بیشتر دوست دارند و سلیقه تصویری آنها در زمینه‌های مختلف چیست. در بخش موضوعی هم کار جالبی انجام شده و در هر مورد، دو قطبی‌ها مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است؛ دو قطبی‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس یا ترامپ و حسن روحانی. در ادامه نگاهی به این آمار می‌اندازیم.
 
قرمز یا آبی
طرفداران دو تیم آبی و قرمز پایتخت، سال‌ها در مورد اینکه کدام تیم پرطرفدارتر است، بحث و مجادله داشته‌اند و در سال‌های اخیر، تیم تراکتورسازی تبریز هم به عنوان یکی از تیم‌های پرطرفدار کشور، در این زمینه مدعی است. پیش از این، نظرسنجی‌های برنامه نود تقریبا تکلیف را مشخص کرده بود و حالا، آمار بازدید ویدیوهای آپارات نیز آمار ارایه شده از طریق برنامه نود را به نوعی تایید می‌کند.
 
بر اساس آمار منتشر شده از سوی آپارات، ویدیوهای تیم فوتبال پرسپولیس با 77.7 میلیون دقیقه نمایش، 54 درصد بازدیدها را به خود اختصاص داده و تیم استقلال با 48.7 میلیون دقیقه، آمار 34 درصد بازدیدها را از آن خود کرده است. تیم تراکتورسازی تبریز هم با 10.8 میلیون دقیقه، 8 درصد بازدیدها را داشته است.
 
در دعوای کیروش، برانکو هم، لااقل در آپارات، کیروش بازی را از برانکو برده است. ویدیوهای مربوط به کارلوس کیروش، سرمربی سابق تیم ملی 72.2 میلیون دقیقه نمایش داشته (93 درصد) و برانکو ایوانکویچ، سرمربی پرسپولیس فقط 5 درصد بازدیدها را نصیب خود کرده، یعنی 5 میلیون دقیقه.
 
ال‌کلاسیکو آپارات را هم رئال مادرید با برتری خفیفی به سود خود پایان داده است. تیم سفیدپوش مادریدی با 32.3 میلیون دقیقه نمایش 52 درصد بازدیدها را تصاحب کرده و آبی‌ اناری‌ها با 30 میلیون دقیقه نمایش و 48 درصد بازدیدها، این بازی را باخته‌اند. شاید اگر مسوولان رئال از این پیروزی خبر داشتند، سولاری هنوز مربی مادریدی‌ها بود.
 
از سوی دیگر، کریستیانو رونالدو اگرچه مدتی است به تیم یوونتوس پیوسته، اما هنوز با لیونل مسی رقابت شدیدی دارد؛ رقابتی که در آپارات به سود این ستاره پرتغالی تمام شده است: مسی 31 میلیون دقیقه و 31 درصد بازدیدها و رونالدو 69 میلون دقیقه نمایش و 69 درصد بازدیدها.
 
رقابت برندها
در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند، مدت‌هاست که سامسونگ از نظر سهم بازار حرف اول را در جهان می‌زند. ویدیوهای این شرکت‌ هم در رقابت آپاراتی، اپل را شکست داده است. جالب اینکه رقابت اپل و سامسونگ هم نتیجه‌ای همچون مسی و رونالدو داشته است. سامسونگ توانسته 69 درصد بازدیدها را از آن خود کند و اپل در این رقابت، فقط 31 درصد از بازدیدها سهم برده است.
 
در میان دو خودروساز مطرح داخلی هم سایپا گوش رقابت را از ایران خودرو ربوده است.
سایپا با 11.7 میلیون دقیقه و 82 درصد بازدیدها با اختلاف فاحش نسبت به ایران خودرو با 2.6 میلیون دقیقه نمایش و 18 درصد بازدیدها پیش افتاده است.
 
دو برند سیاسی مهم برای کشورمان هم حسن روحانی، رییس جمهور و دونالد ترامپ رییس ایالات متحده آمریکا هستند. ترامپ با همه سروصدا و شارلاتان‌بازی‌هایش، هنوز از روحانی عقب است. ویدیوهای ترامپ در آپارات38 میلیون دقیقه (45 درصد) و حسن روحانی 46.6 میلیون دقیقه (55 درصد) بازدید داشته است.
 
آبگوشت دوست دارید یا پیتزا؟
کاش آبگوشت خودمان برنده می‌شد؛ اما پیتزا در آپارات بیشتر جلب توجه می‌کند. آمار پیروزی پیتزا بر آبگوشت هم فاحش است. پیتزا 81 درصد و آبگوشت 19 درصد بازدیدها را داشته‌اند. به آپارات پیشنهاد می‌کنیم که یک مسابقه هم بین پیتزا با قرمه سبزی راه بیندازد تا قدرت‌مان را به رخ غربی‌ها بکشیم!
 
از جمله سایر آمار جالب ارایه شده می‌توان به لایی تاریخی وحید امیری به پیکه اشاره کرد که بیشترین بازدید را در میان ویدیوهای ورزشی را داشته است. فیلم لاتاری محبوب‌ترین فیلم روی آپارات بوده است. همچنین مهناز افشار و محمدرضا گلزار به ترتیب محبوب‌ترین هنرپیشه‌های زن و مرد ایران بوده‌اند.
 
مخاطبان و علاقه‌مندان برای مشاهده آمار و اینفوگرافی سلیقه ویدیویی مردم ایران می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.