اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 18, 2019
16:33 دوشنبه، 27ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98355

تلاش آرشیو اینترنت برای نجات مطالب گوگل پلاس

گوگل قصد دارد محتوای شبکه اجتماعی شکست خورده خود موسوم به گوگل پلاس را در آوریل پاکسازی کرده و آن را به طور کامل تعطیل کند، اما گروه اینترنت آرشیو در تلاش برای ذخیره سازی این محتوا هستند.
 
به گزارش ورج، اینترنت آرشیو بزرگترین پایگاه داده نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات سایت‌های قدیمی و از دسترس خارج شده اینترنتی است و تیم مدیریتی آن اعلام کرده‌اند که قصد دارند، برای نگهداری پست‌های عمومی گوگل پلاس نهایت تلاش خود را به عمل آورند.
 
گردانندگان اینترنت آرشیو از برنامه ریزی خود به منظور آرشیو کردن و ذخیره سازی متون ارسالی در گوگل پلاس خبر داده‌اند. آنها می‌گویند قادر نیستند چنین کاری را در مورد پست‌های خصوصی انجام دهند و اگر پست‌هایی بعد از ارسال حذف شده باشند، نیز به هیچ وجه قابل بازیابی نخواهند بود.
 
از سوی دیگر در زمینه ذخیره سازی کامنت ها یا اظهارنظرهای کاربران نیز محدودیت هایی وجود دارد و حداکثر 500 کامنت در ارتباط با هر پست ذخیره سازی می شود. بنابراین بحث های طولانی و جذاب زیر برخی پست ها حذف خواهند شد.
 
گوگل مدتی است که در حال حذف و پاکسازی سرویس ها و خدمات نامحبوب و ناموفق خود است و گوگل پلاس نیز که در رقابت با فیس بوک و … ناموفق بوده از یک ماه دیگر در دسترس نخواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.