تلفن همراه

گوشی

March 19, 2019
13:43 سه شنبه، 28ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98367

اچ‌تی‌سی باز هم ضرر کرد

سال ۲۰۱۸ در حالی برای شرکت اچ‌تی‌سی (HTC) پایان یافت که زیان‌دهی این غول تکنولوژی بسیار بیشتر از سودآوری آن اعلام شد.
 
شرکت اچ‌تی‌سی ( HTC) که چند سال است در سراشیبی نزول و خطر ورشکستگی قرار گرفته است، حالا با ارائه گزارش مالی یک سالانه خود نشان داده است که همچنان در سراشیبی نزول قرار گرفته چراکه درآمدهای این شرکت بزرگ که روزگاری از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان بود و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده بود،
 
با اینکه برای تمامی شرکت‌های تولیدکننده موبایل و گجت های هوشمند، سال ۲۰۱۸ میلادی سالی پر از سکوت رکود و آمارهای فروش پایین بود اما برای برخی از آنها نظیر شرکت تایوانی اچ تی سی، اوضاع بسیار نابسامان‌تر از حد تصور بود به گونه‌ای که انتشار گزارش یک سالانه از سوی این کمپانی، به وضوح نشان می‌دهد که ضرر و زیان اچ تی سی در طول یک سال گذشته بیشتر از سودآوری و درآمدزایی آن بوده و همین امر موجب شده است که اچ‌تی‌سی پرونده مالی ناخوشایندی را برای خود به ثبت برساند.
 
البته این در حالیست که این شرکت با توجه به روند نزولی که در سال‌های اخیر طی کرده بود، تمرکز خود را از تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند به سایر بخش‌های تکنولوژی نظیر عینک‌های هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گذاشته بود اما با این حال به نظر می‌رسد که باز هم نتوانسته ضرر دهی مالی خود را در بخش موبایل جبران کند.
 
بر اساس این گزارش که در وب سایت phonearena آمده است، سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی درآمد اچ تی سی به رقمی معادل ۱۳۲ میلیون دلار کاهش یافته که به معنای سود ناخالص ۹ میلیون دلاری است و وقتی که هزینه‌های جاری به خصوص هزینه‌های مربوط به بخش تحقیق و توسعه و همچنین بازاریابی از آن کسر شود، تقریباً معادل عدد سفر می‌شود که خود نشان دهنده وضعیت قرمز و هشدار برای این شرکت خواهد بود.
 
می‌توان گفت که تقریباً تمامی این اعداد موفقیت‌آمیز نیز مربوط به بخش فناوری‌های نوین نظیر واقعیت افزوده و مجازی است و همچنان بخش موبایل آن سهمی از سودآوری برای اچ تی سی ندارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.