امینت

سخت‌افزار

گوشی

لبه تکنولوژی

March 23, 2019
22:52 شنبه، 3ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98387

«گلکسی اس10» سامسونگ بهتر است یا «پیکسل 3» گوگل؟

maxresdefault.jpg

 

سامسونگ این بار پرچمدار خود را در سه مدل مجزا معرفی کرد که در بین آنها «گلکسی اس10 پلاس» بزرگترین اندازه را داشت، «گلکسی اس10ای» کوچک‌ترین اندازه را داشت و «گلکسی اس10» از نظر اندازه نمایشگر بین دو محصول یاد شده قرار می‌گرفت. برای بسیاری از کاربران عمومی که قصد استفاده از یک گوشی متناسب با تمام امکانات پیشرفته را دارند «گلکسی اس10» بهترین گزینه محسوب می‌شود و از این نظر می‌توان پیش‌بینی کرد که نسبت به دو مدل دیگر فروش بالاتری خواهد داشت.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در این میان یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند به عنوان رقیب اصلی برای محصول یاد شده محسوب شود و کاربران را وسوسه کند تا دستگاه یاد شده را به عنوان گوشی هوشمند بعدی خود انتخاب کنند «پیکسل 3» گوگل است و البته توجه داشته باشید «پیکسل 3» از نظر امکانات و اندازه با «گلکسی اس10» برابری می‌کند و در مقابل «پیکسل 3 ایکس‌ال» نیز رقیب «گلکسی اس10 پلاس» است.

اگر قرار باشد گوشی هوشمند خود را با برند سامسونگ خریداری کنید، «گلکسی اس10» از نظر سخت‌افزاری در سطح بهتری نسبت به رقیب گوگلی قرار دارد، ظرفیت باتری آن بیشتر است، نمایشگر آن تصاویر را با پیکسل بالاتر به نمایش می‌گذارد، و شاید بتوان گفت شکل ظاهری آن هم زیباتر طراحی شده است.

گوشی هوشمند «پیکسل 3» نیز مزایای فراوانی را به همراه دارد. از جمله مزیت‌های پرچمدار جدید گوگل می‌توان به کاربری آسان آن اشاره کرد. این محصول در مقابل گوشی سامسونگ دوربین دیجیتالی بهتری دارد و بنابراین عکاسی حرفه‌ای با این گوشی نتیجه بهتری خواهد داشت. همچنین کاربران آسان‌تر و مستقیم‌تر می‌توانند به امکانات و قابلیت‌های داخلی این گوشی هوشمند دسترسی داشته باشند. البته بررسی‌های دقیق‌تر نشان داده است که «اس10» در زمینه ضبط تصاویر ویدیویی اندکی بهتر عمل می‌کند.

در بخش نرم‌افزاری «پیکسل 3» سازگارتر و کاربردی‌تر طراحی شده است و از این نظر می‌توان گفت مزایای بیشتری را هم شامل می‌شود. جدیدترین و بهترین قابلیت‌های اندروید در گوشی هوشمند گوگل ارایه می‌شود و بنابراین کاربرانی که روی امکانات نرم‌افزاری گوشی تاکید دارند می توانند این محصول را گزینه بهتری برای خود بدانند. شرکت گوگل هم اکنون نسخه آزمایشی سیستم عامل جدید «اندروید کیو» را برای گوشی هوشمند پیکسل ارایه کرده است و باید بدانید که این سیستم عامل در مرحله کنونی قابلیت سازگاری با هیچ گوشی دیگری را ندارد.

با این توضیحات باید گفت برای انتخاب یکی از دو گوشی هوشمند یاد شده کاربران باید در مرحله اول نیازهای خود را شناسایی کنند و متوجه شوند که از محصول جدید خود چه توقعاتی خواهند داشت. به طور خلاصه می‌توان گفت اگر دنبال گوشی هوشمندی هستید که در بخش سخت‌افزاری امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد «گلکسی اس10» گزینه بهتری است و در مقابل اگر به دنبال یک گوشی هوشمند پیشرفته با قابلیت‌های کامل‌تر نرم‌افزاری هستید بهتر است «پیکسل 3» را انتخاب کنید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.