اینترنت و شبکه

March 26, 2019
13:12 سه شنبه، 6ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98398

خاورمیانه، بازاری نوپا برای غول‌های تکنولوژی

 
نتفلکیس به عنوان بزرگترین پلت‌فرم استریم آنلاین در جهان، به تازگی از گسترش برنامه‌های خود در خاورمیانه و تولید محتوای اختصاصی برای این کشورها خبر داده است.
 
به گزارش ایسنا، نتفلیکس که هم اکنون بزرگترین پلت‌فرم سرگرمی و تولید محتوای آنلاین در جهان است، از استقبال بی نظیری از سوی کاربران و علاقمندان به فیلم و سریال مواجه شده است.
 
حالا به تازگی راید هاستینگز، مدیر ارشد اجرایی شرکت نتفلکیس در پاسخ به گزارشگر خلیج تایمز اعلام کرده است که این شرکت بزرگ با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال کاربران مستقر در منطقه خاورمیانه قصد دارد به گسترش برنامه‌های خود و تولید محتوای مخصوص کشورهای مذکور بپردازد تا بدین وسیله بتواند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران این کشورها را به خود جلب کند که در نتیجه، درآمدزایی و سودآوری آن به میزان قابل توجهی رشد و افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وی که به نظر می‌رسد بیشتر کشورهای امارات متحده عربی، مصر و اردن را منظور داشته، بر روی تولید محتوای آنلاین متناسب با علاقه و سلیقه کاربران مربوطه تاکید کرده است و این طور که به نظر می‌رسد نتفلیکس به دنبال گسترش محبوبیت و توسعه قلمروی کاربرانش است و به همین سبب نیز به دنبال بازارهای جدیدی برای فروش محتوای آنلاین خود اعم از فیلم و سریال‌های موردعلاقه کاربران است.
 
این روزها که اینترنت و سرویس‌های مبتنی بر آن تمام بخش‌های مختلف زندگی ما را در برگرفته است، خیل عظیمی از کاربران حتی فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را نیز از طریق شبکه‌های استریم و پخش آنلاین و اینترنتی مشاهده و تماشا می‌کنند. تماشای فیلم از طریق این شبکه‌های اینترنتی بدین صورت است که کاربران با پرداخت مبلغی پول و شارژ ماهانه بسته‌های اینترنتی، قادر خواهند بود تمامی فیلم و سریال‌های موجود در این شبکه‌ها را مشاهده و تماشا کنند.
 
نتفلیکس بدون شک یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای پخش آنلاین فیلم و سریال محسوب می‌شود و حالا با اختصاص بیش از ۱۵ درصد از پهنای باند اینترنت در جهان، معلوم شد که محبوبیت و کاربرد آن توسط کاربران جهانی چقدر زیاد است. نتفلیکس در سال‌های اخیر رشد و شکوفایی بسیار خوبی را تجربه کرده است و توانسته به عملکرد موفقیت‌آمیزی در به اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان دست یابد.
 
به گفته تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری، خاورمیانه یکی از آن دسته مناطقی در جهان است که از پتانسیل‌های زیادی برای رشد و گسترش فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی برخوردار است و بنابراین شرکت‌های متعددی برای افزایش سهم خود از بازارهای جهانی، کشورهای خاورمیانه را به عنوان بازاری نوپا و نوظهور که تاکنون مورد بی توجهی و کم لطفی قرار گرفته بوده، دانسته و از قابلیت‌های بیشمار آن در جهت افزایش سودآوری و محبوبیت خود استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.