اپلیکیشن

امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری

March 28, 2019
0:35 پنجشنبه، 8ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98435

«اپل پِی» میلیون‌ها دلار پول مردم را به باد داد

960x0.jpg

 

کلاهبرداران اینترنتی در ماه‌های اخیر با استفاده از نقاط ضعف موجود در سرویس پرداخت مجازی «اپل پِی» میلیون‌ها دلار سرقت کردند. بر این اساس سرویس جدیدی که شرکت مذکور با نام «اپل کارت» عرضه کرده این درهای مخفی را بسته است تا کاربران مجدد با مشکل مواجه نشوند؟

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) دسامبر گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد برای یک جوان 23 ساله اهل میامی حکم 4 سال زندان را در نظر گرفته است و بر اساس پرونده قضایی مربوطه گفته می‌شود که او با یک گروه همکاری می‌کرده است تا به کمک آنها اطلاعات کارت‌های اعتباری سرویس «کپیتال وان» که روی گوشی‌های هوشمند آیفون ذخیره شده بود را سرقت کند.

در گزارش‌های اخیر گفته شده است بین سال‌های 2015 تا 2016 میلادی بیش از 1.5 میلیون دلار خرید جعلی از طریق سرویس «اپل پِی» صورت گرفته است.

مرکز خبری فوربز نیز به تازگی از طریق منابع آگاه خود مطلع شد دولت آمریکا گروهی را به سرپرستی یک جوان 30 ساله شناسایی کرده است که حساب های کاربری در سرویس «اپل پِی» و دیگر کیف پول‌های دیجیتالی مرتبط با کارت‌های اعتباری بانک «جِی‌پی‌مورگان» را از سایت‌های متعلق به وب سیاه خریداری می‌کردند. این گروه در مجموع مبلغی معادل 600 هزار دلار با اهداف جعلی جابه‌جا کردند و با این پول طیف گسترده‌ای از کالاهای لوکس از جمله ساعت روکس با قیمت 35 هزار دلار یا گوشی‌های آیفون و رایانه‌های مک‌بوک را خریداری کردند.

همچنین در یک پرونده مجزا در فلوریدای آمریکا سرویس «اپل پِی» به صورت گسترده مورد سوءاستفاده قرار گرفت و میلیون‌ها دلار پول کاربران از این طریق وارد حساب‌های جعلی کلاهبرداران شد.

«ماری دالتون» معاون دادستان ایالات متحده که وظیفه پیگیری پرونده تخلف مشابه در واشنگتن را برعهده دارد توضیح داد مظنونان با استفاده از «اپل پِی» و دیگر کیف پول‌های دیجیتالی خریدهای آنلاین را با حساب کاربردی مردم انجام می‌دادند و این اتفاق به دنبال نقص‌های موجود در این سرویس‌ها صورت گرفته است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.