تلفن همراه

گجت

March 28, 2019
16:32 پنجشنبه، 8ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98443

تضمین امنیت منازل با گجت‌های هوشمند

 
اگر شما نیز جز افرادی هستید که به هنگام سفر و ترک منزل خود نگران ورود افراد غریبه و سارقان به خانه هستید، می‌توانید با بهره مندی از گجت های هوشمند خانگی تا حد زیادی نگرانی خود را برطرف کنید.
 
 
به گزارش ایسنا، حتماً تابه حال برایتان پیش آمده است که هنگام ترک خانه و سفرهای نسبتاً طولانی، یک یا چند چراغ را در خانه روشن بگذارید. اما جالب است بدانید به عقیده کارشناسان و پلیس، این کار اولاً هرگز دزدان و سارقان را فریب نمی‌دهد چراکه آنها می‌دانند شما به طور مداوم و شبانه‌روزی چراغ خانه‌تان روشن نمی‌ماند و دوماً اینکه برق و انرژی بسیار زیادی با این کار اتلاف می‌شود.
 
هم اکنون با افزایش محبوبیت و عرضه گجت های هوشمند خانگی همچون چراغ‌های هوشمند شما قادر خواهید بود به هنگام سفر، آنها را از راه دور تنظیم کرده تا تنها در شب هنگام روشن شوند و در روشنایی روز به طور خودکار خاموش شوند. این کار بسیار طبیعی جلوه می‌دهد و افراد غریبه و سارقان احتمالی واقعاً تصور می‌کنند که خانه خالی نبوده و ساکنین آن هم در آن سکونت دارند. در ضمن، این چراغ‌های هوشمند از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به مصرف بهینه برق کمک بسزایی خواهد کرد. این چراغ‌ها همچنین قابلیت اتصال به گوشی هوشمند کاربران و صاحبان منازل را دارند تا در مواقع مختلفی از شبانه روز خاموش و روشن شده و به طور کلی از راه دور کنترل شوند تا این سیگنال اشتباه را به سارقان احتمالی بدهد که کسی در منزل حضور دارد و آنها برای ورود و سرقت به خانه موردنظر نقشه نکشند.
 
این قابلیت بدین معناست که شما با نصب اپلیکیشن مربوطه، قادر خواهید بود از هر جایی که در آن حضور دارید، نور خانه خود را کنترل و تنظیم کنید.
 
بر اساس گزارش وب سایت سی نت، یکی دیگر از گجت های هوشمند خانگی که به تازگی مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته است و به منظور افزایش امنیت منازل و محل سکونت کاربران طراحی و تولید شده است، قفل درب هوشمند است که بر روی درب‌های ورودی منزل افراد نصب شده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند کاربران را دارد که در صورت تلاش افراد غریبه و ناشناس و ضربه به آن، به صورت اخطار و نوتیفیکیشن بر روی گوشی آنها ظاهر شده و آنها را از ورود احتمالی سارقان و دزدان آگاه و مطلع کند. این قفل‌های هوشمند همچنین بدون نیاز به کلید، تنها با اثر انگشت یا سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند یا احراز هویت بیومتریک باز و بسته می‌شود بنابراین احتمال نفوذ و ورود هرگونه فرد ناشناسی به خانه را غیرممکن می‌کند.
 
البته تنها سرقت دزدان نیست که امنیت خانه مردم را تهدید می‌کند، بلکه آتش سوزی، انتشار گاز مونوکسید کربن و حتی سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری از شبکه اینترنت بی سیم وای فای نیز امنیت خانه مردم را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین یکی دیگر از گجت های هوشمند خانگی که به منظور تأمین امنیت و سلامت خانه کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترموستات و سیستم اطفای حریق هوشمند است که به هنگام افزایش دمای ناگهانی و بوی دود و آتش، روشن و فعال‌سازی شده و از تخریب خانه و وسایل خانه کاربران جلوگیری به عمل می‌آورد.
 
اما جالب است که بدانید دیگر روزگار فریب دزدان و سارقان آن هم با این روش‌ها به سر آمده است و کاربران باید با بهره‌مندی از گجت‌های جدید و هوشمندی که به تازگی روانه بازار شده است، قادر خواهند بود به افزایش امنیت خانه و کاشانه خود اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.