اپلیکیشن

تلفن همراه

March 28, 2019
17:05 پنجشنبه، 8ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98459

اپلیکیشن‌هایی که هر مدیر و کارآفرینی به آن نیاز دارد

 
 
اپلیکیشن‌ها زندگی را ساده‌تر می‌کنند. امروز می‌توانید با فشار دادن دکمه‌ای روی گوشی تاکسی بگیرید، یا بدون اینکه از خانه بیرون بروید و به دنبال یک  فروشگاه‌ باشید، مایحتاج زندگی خود را به صورت آنلاین سفارش و در خانه دریافت کنید. ب
ه گزارش پیوست اپلیکیشن‌ها همانقدر که در زندگی شخصی ما موثرند، می‌توانند کسب و کارهایمان را هم کاربردی‌تر کنند و بهره‌وری را افزایش دهند. انتخاب اپلیکیشن در زمینه مدیریت، وابسته به این است که یک مدیر یا کارآفرین دوست دارد کار را چطور انجام بدهد و ترجیح می‌دهد از چه طریقی با دیگران ارتباط برقرار کند. برخی از مدیران بر اپلیکیشن‌های بهره‌وری تمرکز می‌کنند تا بتوانند به ذهن و مشغله‌های خود نظم ببخشند، در حالی که برخی دیگر اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه یا همکاری را ترجیح می‌دهند تا بتوانند وضعیت پیشرفت را در دپارتمان‌های مختلف دنبال کنند. برخی بر داده‌ها متمرکز می‌شوند و برخی دیگر سراغ ابزارهای بصری‌سازی داده می‌روند. در دنیایی که شماره اپلیکیشن‌هایش سر به فلک می‌کشد، گاه به آزمون و خطا  نیاز داریم و احتمالا از اولین یا دومین انتخاب در زمینه اپلیکیشن‌ها، رضایت چندانی نداشته باشیم. در این گزارش ۵ اپلیکیشن و وب‌سایتی که می‌توانند برای مدیران مفید باشند را به شما معرفی می‌کنیم.
 
TrackMaven
 
اگر می‌خواهید در بازار رقابت با کسب‌وکارها از کاری عقب نیافتید باید بر دیتاهای مختلف نظارت و دسترسی داشته باشید. دقیقا در این مرحله سرویس TrackMaven برای کمک به شما کنارتان خواهد بود. شعار این سرویس هم بر این پایه نهاده شده که «دیتاها باید یک دارایی برای کسب‌وکار شما باشند، نه یک بار اضافی روی دوشتان». این اپلیکیشن توانایی شما را برای نظارت بر داده‌ها در رقابت با کسب‌وکارهای دیگر ساده می‌کند، بدون اینکه نیاز به بررسی چندین منبع را داشته باشید.
سرویس TrackMaven در واقع  یک پایگاه جدید و رقابتی هوشمند برای بازاریاب‌ها است. این سرویس داده‌های هوشمند را از کانال‌های رسانه‌ای مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، کانال‌های تبلیغاتی و اخبار جمع‌آوری کرده و به صورت اتوماتیک وارد یک برنامه واسطه می‌کند. با این سرویس دیگر نیاز نیست بازاریاب‌های دیجیتال هنگام انجام تحلیل‌ رقابتی، داده‌ها را از منابع مختلف به هم مرتبط ‌کنند و سپس در قالب یک برنامه پاورپوینت که اغلب این داده‌ها بعد از خوانده شدن، قدیمی و منسوخ می‌شوند در اختیار مدیران خود بگذارند. برای دسترسی به خدمات این سرویس به سایت آن سر بزنید.
 
آسانا
 
حتی در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که همه در کنار هم کار می‌کنند و افراد منظمند، عموما انرژی زیادی صرف کارهایی مثل نوشتن و خواندن ایمیل‌ها، دنبال کردن به‌روزرسانی‌ کارها، و غیره می‌شود. گاه تیم‌ها نمی‌توانند به درستی‌ با هم هماهنگ شوند، گاه ایمیل‌ها فراموش می‌شوند و یا نزدیک به موعد تحویل پروژه، همه به تکاپو میافتند تا کار عقب‌افتاده را جبران کنند. اما شاید سرویس‌«آسانا» در این زمینه بتواند به تیم‌های کاری کمک کند.
در وب‌سایت آسانا (Asana) نوشته شده «روز، تیم و شرکتتان را مدیریت کنید». این ابزار همکاری تیمی آنلاین، مدیریت جریان کاری را ساده می‌سازد. کاربران می‌توانند وظایف را به برنامه اضافه کنند، وظیفه هر فرد را به او محول کنند، موعدها را مشخص کنند، نظراتشان را بنویسند و فایل‌هایی را که لازم است، پیوست کنند. از سوی دیگر، محدودیتی برای تعداد پروژه‌ها وجود ندارد. آسانا همچنین مکالمه با افراد دیگر را هم ممکن می‌کند؛ می‌توانید به جای اینکه در ایمیل در مورد کاری حرف بزنید، در پلت‌فرم آسانا این ارتباط را با بقیه برقرار کنید. این برنامه با ۳۷ اپلیکیشن و برنامه دیگر از جمله تقویم‌ها، نرم‌افزار پشتیبانی مشتری، برنامه‌های ایمیلی و غیره یکپارچه می‌شود. آسانا در وب  قابل دسترس است و اپلیکیشن ‌آن را می‌توانید در اپ‌استور و گوگل پلی استور دریافت کنید. تیم‌هایی که تا ۱۵ نفر عضو دارند، می‌توانند از نسخه رایگان این برنامه استفاده کنند.
 
MobileDay
 
به عنوان یک مدیر یا کارآفرین حتما آنقدر تماس تلفنی، ایمیل و پیام در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای حضور در جلسات مختلف دریافت می‌کنید که گاهی مدیریت این پیام‌ها به یک کار تمام وقت تبدیل می‌شود. اگر نمی‌خواهید پیام‌های دیگران را بی‌جواب بگذارید و به حضور در جلسات خود نظم دهید از MobileDay استفاده کنید.
با این برنامه می‌توانید همه جلسات خود را به صورت حضوری یا کنفرانس تلفنی هماهنگ کنید. با کمک MobileDay این امکان برایتان فراهم می‌شود که به صورت اتوماتیک تماس بگیرید، به همکارانتان ایمیل بزنید و حتی مسیر مکان جلسه را پیدا کنید. این اپلیکیشن که برای کاربران سیستم‌عامل اندروید و ios قابل استفاده است، به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با وارد کردن یک رمز عبور و فشار یک دکمه به کنفرانس‌های تلفنی دسترسی داشته باشند. همچنین با بررسی قرارهای ثبت شده در تقویم گوشی شما، اطلاعات این کنفرانس‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای دریافت این برنامه به سایت  MobileDay سر بزنید.
 
Skitch
 
گرفتن عکس یا اسکرین شات از صورت‌ جلسه‌ها، پیام‌ها، بخش‌هایی از اطلاعات فایل‌های PDF، اینفوگرافیک‌ها و غیره به بخشی از دنیای کسب‌وکارها تبدیل شده است. بسیاری از مدیران و کارشناسان یک شرکت با گرفتن اسکرین شات از اطلاعات مختلفی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، سعی می‌کنند با جمع‌آوری اطلاعات مختلف به کارهایشان هم سر و سامان بدهند؛ اما اگر قرار باشد به این اسکرین‌شات‌ها اطلاعات جانبی دیگری اضافه شود، مشکلاتی ایجاد خواهد شد؛ چرا که اضافه کردن متن به آنها کار ساده‌ای نخواهد بود.
در این مرحله می‌توانید از اپلیکیشن Skitch کمک بگیرید. این برنامه که محصول شرکت معروف Evernote است این امکان را فراهم می‌کند تا طریق حاشیه‌نویسی، ایجاد اشکال و طرح‌های مختلف روی عکس، آنچه در ذهن دارید را به راحتی و برای جلوگیری از فراموشی روی عکس پیاده‌سازی کنید. از دیگر امکانات این برنامه ابزارهای مختلف ویرایشی و امکان اشترا‌ک‌گذاری نتیجه نهایی با افراد دیگر است. متاسفانه این برنامه تنها برای کاربران سیستم عامل مک و ios قابل استفاده است.
 
Power 20 Fitness Trainer
 
پشت میز نشینی مدیران و رفتن از جلسه‌ای به جلسه دیگر، علاوه بر خستگی باعث کم تحرکی و ضرر به سلامت بدن هم می‌شود. بسیاری از مدیران و افراد پرمشغله در یک شرکت کمتر فرصت رفتن به باشگاه و انجام ورزش برای حفظ سلامتی خود را دارند. اما باید بگوییم که با کمک دستگاه‌های هوشمند و برنامه‌هایی که روی‌ آنها نصب می‌شود دیگر زمان زیاد کاری، بهانه خوبی برای ورزش کردن نیست.
یکی از برنامه‌هایی که به مدیران و کارکنان در شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا حتی با وجود زمان کم حرکات ورزشی مناسب را در روز انجام دهند Power 20 Fitness Trainer است. این برنامه در۲۰ دقیقه‌ حرکات ورزشی برای  کل بدن ارائه می‌کند که در هر جایی؛ از شرکت گرفته تا در آپارتمانتان یا  اتاق هتل و حتی محل کار امکان انجام ورزش را داشته باشید. تمرکز تمرین‌های ورزشی این برنامه بر قدرت، تعادل و سفت کردن ماهیچه است. از قابلیت‌های اصلی این سرویس این است که برای انجام ورزش‌های آن نیاز به هیچ ابزار اضافی ندارید و حین استفاده از آن، می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌ خود نیز گوش دهید. برای استفاده از این برنامه کاربردی می‌توانید به سایت آن سر بزنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.