تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2019
15:51 یکشنبه، 18ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98539

ایده تکه تکه کردن غول‌های فناوری آمریکایی محبوبیت ندارد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ایده مطرح شده توسط «الیزابت وارن» در آمریکا برای دو تکه کردن شرکت‌های بزرگ فناوری این کشور محبوبیتی ندارد.
 
به گزارش سی ان بی سی، این سناتور که یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور محسوب می‌شود، به علت نگرانی از انحصارطلبی و افزایش بی حد و حصر قدرت برخی شرکت‌های فناوری امریکا مانند گوگل، فیس بوک و غیره از ایده تقسیم شدن هر یک از آنها به دو شرکت حمایت می‌کند.
 
نظرسنجی مشترک ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در این زمینه نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها با ایده دو تکه شدن اپل، آمازون، فیس بوک و گوگل کاملاً مخالف هستند. بنابراین می‌توان حدس زد که نیمی از امریکایی‌ها به اندازه سناتور امریکایی نگران تأثیرگذاری و نفوذ چهار شرکت مذکور بر روی زندگی خود نیستند. در مقابل ۴۷ درصد آمریکایی‌ها از این ایده طرفداری کرده‌اند.
 
همچنین ۶۸ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که تصمیم گیری در مورد چنین مسائلی باید به بازار آزاد و نه دولت واگذار شود. در مقابل ۲۸ درصد گفته‌اند که دولت امریکا باید در این مورد تصمیم بگیرد.
 
بر اساس طرح الیزابت وارن شرکت‌های فناوری امریکایی با حداقل ۲۵ میلیارد دلار درآمد در سال باید به دو بخش تقسیم شوند تا مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل کوچک بتوانند توان رقابت بیشتری به دست آورند و از سوءاستفاده فیس بوک، گوگل، اپل، آمازون و… جلوگیری شود.
 
البته شرکت کنندگان در این نظرسنجی به شدت نسبت به شرکت‌های فناوری بزرگ بی اعتماد هستند. به عنوان مثال تنها ۶ درصد از این افراد گفته‌اند به فیس بوک در زمینه حفاظت از اطلاعات شخصی خود اعتماد دارند. در مقابل ۹۲ درصد در این زمینه به فیس بوک اعتماد ندارند. گوگل و آمازون هم در مقایسه با فیس بوک تنها چند درصد وضعیت بهتری دارند.
 
این نظرسنجی از طریق مصاحبه تلفنی با هزار آمریکایی بزرگسال از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ ماه مارس انجام شده است. یکی دیگر از یافته‌های جالب نظرسنجی مذکور آن است که تنها ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان از میزان نظارت و کنترل اعمال شده دولت آمریکا بر سایت‌هایی مانند فیس بوک و توئیتر راضی بوده‌اند، اما اکثریت قاطع آنها خواستار توقف خدمات ارائه شده توسط این شرکت‌ها نبوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.