اپلیکیشن

بلومبرگ: تهرانی‌ها روزی 2 میلیون بار با اسنپ سفر می‌کنند

snapp.jpg

 

خبرگزاری بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد «اسنپ» که از آن به عنوان «اوبر ایرانی» یاد می‌کنند روزانه دو میلیون نقل و انتقال شهری را مدیریت می‌کند و به گفته این شرکت، جوانان ساکن در پایتخت به صورت گسترده از این سرویس تاکسی‌یاب استقبال کرده‌‌اند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «ایاد الکسار» از بنیانگذاران اسنپ در این خصوص گفت: «اپلیکیشن اسنپ مخصوص تهران با گستره‌ وسیع‌تر نسبت به خدمات اوبر در شهرهای مختلف جهان فعالیت می‌کند. دستیابی به این مرحله مهم تنها یکی از اتفاقاتی است که اسنپ به عنوان یکی از پرسرعت‌ترین شرکت‌های اینترنتی جهان پس از سه سال رقم زده است».

طی دو سال گذشته خانورمیانه توجه سرمایه‌گذاران بین المللی را به صورت گسترده به خود جلب کرده است و در این میان بزرگترین قرارداد تاریخ فناوری خاورمیانه هفته گذشته بین شرکت خدمات تاکسی‌یاب «اوبر تکنولوژیز» و «کریم نتورکس» منعقد شده است تا به موجب آن استارت‌آپ خدمات تاکسی‌یاب کریم در امارات با قیمت 3.1 میلیارد دلار به اوبر واگذار شود.

این طور که شرکت «مگنت» یکی از استارت‌آپ‌های فعال در منطقه می‌گوید، خاورمیانه و شمال آفریقا از سال 2015 تاکنون میانگین رشد سالانه 50 درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری را پیش‌رو داشته است.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود توضیح داد ایران با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر به واسطه تحریم‌های اعمال شده توسط «دونالد ترامپ» از دسترس سرمایه‌گذاران آمریکایی و اروپایی دور بوده است و با این وجود، این کشور در سال‌های اخیر توانسته است پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در عرصه فناوری رقم بزند.

 


​​