تلفن همراه

گوشی

April 8, 2019
14:25 دوشنبه، 19ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98578

فریب اسکنر اثرانگشت گالکسی اس ۱۰ با چاپگر سه بعدی

حسگر اثرانگشت گوشی گالکسی اس ۱۰ که با هدف ایمن سازی این گوشی طراحی شده با استفاده از اثرانگشت چاپ شده با چاپگر سه بعدی به راحتی فریب می‌خورد.
 
به گزارش دیجیتال ترندز، در سال‌های اخیر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از روش‌های مختلفی برای ایمن سازی تولیدات خود استفاده کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به استفاده از حسگر اثرانگشت، سیستم‌های شناسایی چهره و حتی حسگرهای بررسی کننده وضعیت رگ‌های خونی اشاره کرد.
 
اما هیچیک از این روش‌ها از دقت کامل برخوردار نیستند و به تازگی مشخص شده که حسگر اثرانگشت گوشی گالکسی اس ۱۰ نیز با چاپ سه بعدی عکس اثرانگشت قابل فریب دادن است.
 
فردی که هویت خود را افشا نکرده با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی نشان داد که با عکس گرفتن از اثرانگشت خود و سپس پردازش آن در فوتوشاپ و مدل سازی سه بعدی آن در نرم افزار ۳ds Max، تهیه خروجی و چاپ آن به طور سه بعدی با چاپگر سه بعدی توانسته این مدل قلابی را به جای اثر انگشت خود به گوشی سامسونگ قالب کند.
 
چاپ مدل سه بعدی اثر انگشت در حدود ۱۳ دقیقه به طول انجامیده و موفقیت این روش در شرایطی که در حسگر جدید از فناوری‌های پیشرفته‌تری استفاده شده، نشان می‌دهد هنوز تا ایمن سازی کامل گوشی‌های هوشمند راه درازی در پیش است.
 
فردی که دست به این کار زده مدعی است می‌تواند از این پس در عرض سه دقیقه مدل سه بعدی اثر انگشت‌های مختلف را تهیه کرده و قفل گوشی‌های مختلف سامسونگ را باز کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.