تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 9, 2019
14:08 سه شنبه، 20ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98598

تحلیلگر بلومبرگ: بیت کوین به بالاترین سطح اشباع خرید در ۱۵ ماه اخیر رسیده است

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، در مقاله‌ی منتشرشده در تاریخ ۵ آوریل (۱۶ فروردین) اذعان داشت که بیت کوین، به بالاترین سطح اشباع خرید از زمان رکورد قبلی در ماه دسامبر ۲۰۱۷ تا کنون، رسیده است.
 
همچنین در این گزارش آمده است که طبق شاخص قدرت جهانی GTI بیت کوین، از زمانی که قیمت آن به نقطه‌ی اوج ۲۰ هزار دلاری نزدیک شد، تا کنون، به چنین سطحی از اشباع خرید نرسیده بود. بلومبرگ همچنین اعلام کرد که الگوهای مشابه در گذشته، نشان‌گر وقوع افت چندهفته‌ای در قیمت بودند.
 
تحلیلگر بلومبرگ: بیت کوین به بالاترین سطح اشباع خرید در 15 ماه اخیر رسیده استبنا بر گفته‌های مک‌گلون، رشد اخیر بازار، به دلیل فشردگی قیمت و نوسان کم اتفاق افتاد و سبب شد تا قیمت بیت کوین از محدوده‌ی خود فراتر برود. وی پیش‌بینی کرد که پس از این رشد اخیر، روند نزولی مشابه گذشته اتفاق خواهد افتاد. وی اذعان داشت: اکنون بحث مدت زمان مطرح است و من فکر می‌کنم هنگامی که چنین حباب بزرگی اتفاق می‌افتد، همواره طیف گسترده‌ای از افرادی وجود خواهد داشت که نیاز به فروش پیدا خواهند کرد.
 
در این مقاله، به نقل از دیوید تاویل (David Tawil)، رئیس صندوق پوششی پروچین کپیتال (ProChain Capital) آمده است که انتظار می‌رود بازار به روند نزولی خود ادامه دهد. وی در ادامه گفت: با اینکه دیدن یک روند مثبت در مقابل روند منفی خوشایند به نظر می‌رسد، اما این امر تسلی‌بخش نخواهد بود. مطمینا، یک سرمایه‌گذار، بیشتر ترجیح می‌دهد که در روند نزولی کنونی، شاهد رشدی تدریجی با سطحی ثابت در قیمت باشد و نه یک صعود خیلی خیلی سریع. این رشد سریع می‌تواند به آسانی اتفاق بیافتد و به آسانی نیز از بین برود.
 
اندیکاتور قدرت جهانی GTI بیت کوین
 
به نظر می‌رسد که تحلیل‌های تاویل و مک‌گلون با تحلیل‌های توماس لی (Thomas Lee)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت خدمات مشاوره‌ای Fundstrat Global Advisors در تضاد است. طبق گزارش پیشین سایت، بنا بر اظهارات اخیر توماس لی، بیت کوین به روند صعودی خودش بازگشته است. وی چنین اذعان داشت که قیمت بیت کوین اکنون از میانگین متحرک ۲۰۰ روز گذشته‌ی خود فراتر رفته است.
 
علاوه بر آن، به نظر می‌رسد که پیتر برندت (Peter Brandt)، تریدر و نویسنده‌ی معروف، با اظهارات مک‌گلون مخالف بوده و روز ۵ آوریل (۱۶ فروردین) در توییتر خود نوشت که از این که قیمت بیت کوین وارد مرحله‌ی سهمی‌وار شود، تعجب نخواهد کرد.
 
اوایل این هفته، بازار مشتقات پیشروی آمریکایی، گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME Group)، اعلام کرد که تعداد قراردادهای آتی بیت کوین این گروه، رکورد جدیدی را در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) به ثبت رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.