سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 10, 2019
15:00 چهارشنبه، 21ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98638

تولید سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان

دو شرکت وکسان و مکس بیاجی در حال همکاری برای تولید سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان هستند که بتواند با سرعتی بیش از 330 کیلومتر در ساعت حرکت کند.
 
به گزارش نیواطلس، شرکت وکسان در سال 2013 موتورسیکلت برقی تولید کرده بود که دارای 200 اسب بخار قدرت و دور موتور 10500 دور در دقیقه بود. حال بعد از گذشت شش سال این شرکت می‌خواهد موتورسیکلت برقی بسازد که نه تنها از نظر فنی قدرتمند باشد، بلکه وزنی کمتر از 300 کیلوگرم و سرعتی بیش از 300 کیلومتر در ثانیه داشته باشد.
 
 
در حال حاضر سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان SB220 ساخت شرکت Lightning Motorcycles است که می‌تواند با سرعت 327 کیلومتر در ساعت حرکت کند، اما شرکت وکسان به دنبال تولید موتورسیکلتی است که بتواند با سرعت 330 کیلومتر در ساعت مسیرهای مشخص شده را طی کند.
 
این شرکت برای تحقق هدف مذکور در حال همکاری با شرکت مکس بیاجی است. البته دو طرف فعلا موفق به تهیه نمونه‌های اولیه از موتورسیکلت های برقی خود شده‌اند و فعلا در تلاش برای طراحی باتری‌های پیشرفته‌ای با قدرت ذخیره سازی بالای انرژی و وزن کم هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.